Muzikālās darbības ietekme uz 4-5 gadus vecu bērnu runas attīstību
Автор
Bruņeniece, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba “Muzikālās darbības ietekme uz 4-5 gadus vecu bērnu runas attīstību” autore Baiba Bruņeniece savā darbā izvirzījusi mērķi teorētiski un praktiski izpētīt, muzikālās darbības ietekmi uz bērnu runas attīstību. Pētījuma hipotēze – pastiprināta mūzikas izmantošana ikdienas nodarbībās veicina bērnu runas attīstību. Mērķa sasniegšanai izvirzīti uzdevumi par literatūras avotu izpēti, izvērtējuma veikšanu, praktiskās darbības veikšanu ar bērniem, secinājumu apkopošanu. Pirmajā daļā izpētīti dažādi literatūras avoti, kuros runāts par 4 - 5 gadus vecu bērnu vispārējo attīstību, runu un to ietekmējošiem faktoriem, informācija par tipiskākajiem skaņu izrunas traucējumiem un muzikālās darbības ietekmi uz runas attīstību. Otrajā daļā aprakstīts pētījuma veikšanas process - pētījuma veikšanas posmi, izmantotās metodes. Sniegta sākotnējā informācija par mērķa grupu, aprakstīta pētījuma norise, norādīti muzikālie un literārie darbi, kuri izmantoti praktiskajā darbībā ar bērniem, to izmantošanas mērķis. Darbā iegūtās atziņas ir izteiktas secinājumos. Galvenā atziņa – muzikālā darbība ir piemērota runas prasmes attīstīšanai, un ļoti svarīgs ir komandas darbs (grupas skolotājs, logopēds un mūzikas skolotājs) piemērota muzikālā materiāla izvēlei ikdienas nodarbībām. Kvalifikācijas darba apjoms 57. lpp. Darbā izmantoti 5 attēli, 1 tabula un papildināts ar 9 pielikumiem. Darba izstrādē izmantoti 34 literatūras. Atslēgas vārdi - muzikālā darbība, runas attīstība, mūzikas ietekme uz runu. The author of the qualification thesis "Impact of musical activity on speech development of 4-5 year olds" Baiba Bruņeniece has set the aim to study the impact of musical activity on the speech development of children in theory and practice. The hypothesis of the research is that increased use of music in everyday activities contributes to children's speech development. To achieve the goal, the tasks of researching literature sources, conducting an evaluation, conducting practical activities with children, and summarising conclusions were set. In the first part, various literature sources are studied, which deal with the general development of 4-5-year-old children, speech and the factors imacting it, information on the most typical sound pronunciation disorders and the impact of musical activities on speech development. The second part describes the process of conducting the research - the stages of the research, the methods used. The first part of the second part provides background information about the target group, describes the process of the research, and presents the musical and literary works used in practical activities with children and the purpose of their use. The findings of the work are expressed in the conclusions. The main conclusion is that musical activities are suitable for the development of speech skills and that teamwork (group teacher, speech therapist and music teacher) is very important for the selection of suitable musical material for daily activities. The volume of qualification work is 57 pages, 5 pictures 1 table and 9 apendices. 34 sources of literature have been used for writing the work. Key words - musical activity, speech development, impact of music on speech