5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Skorenko, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Daces Skorenko kvalifikācijas darbs “5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē” veikts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs” ietvaros. Darba vadītāja Ilze Kricka. Kvalifikācijas darba mērķis – pētīt bērnu sociāli emocionālo attīstības sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma hipotēze – spēles un rotaļas ir nozīmīgas sociāli emocionālās darbības sekmēšanai PII 5-6 gadīgiem bērniem. Pētījumā tiek izmantotas teorētiskā pētīšanas un empīriskā metodes. Darbam ir divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek stāstīts un aprakstīts filozofu, psihologu un skolotāju atziņas par sociāli emocionālās attīstības sekmēšanu. Darba 2.nodaļā aprakstīts empīriskais pētījums, kurā piedalījās X pirmsskolas izglītības iestādes 11 bērni. Pētījuma ietvaros izstrādāta mērķtiecīga nodarbība sociāli emocionālās attīstības sekmēšanai, pēc tam tika tas pārrunāts ar bērniem. Kvalifikācijas darbā ir izstrādāti secinājumi, darbā ir 3 pielikumi, kā arī 8 attēli un 3 tabulas. Darba apjoms – 34 lapas un 25 literatūras un izmantotie avoti. Atslēgas vārdi: sociālā attīstība, emocionālā attīstība pirmsskolā, spēles un rotaļas pirmsskolā, pirmsskola. Dace Skorenko's qualification work "Promoting the social-emotional development of 5-6-year-old children in a pre-school educational institution" was carried out within the study programme "Pre-school teacher" at the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, University of Latvia. The supervisor of the work is Ilze Kricka. The aim of the qualification work - to study the promotion of children's socio-emotional development in a pre-school educational institution. Research hypothesis - games and play are important for the promotion of socio-emotional activity in children aged 5-6 years old. Theoretical research and empirical methods are used in the study. The theoretical and empirical parts of the work are two. In the first part of the qualification work the findings of philosophers, psychologists and teachers on the promotion of socio-emotional development are narrated and described. Chapter 2 of the thesis describes the empirical study in which 11 children from preschool X participated. The study developed a targeted lesson to promote socio-emotional development and then discussed this with the children. The qualification work contains conclusions, 3 annexes, 8 figures and 3 tables. The thesis consists of 34 pages and 25 references and sources used. Keywords: social development, emotional development in pre-school, games and play in pre-school, Pre-school.