• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmju apguves iespējas virtuālajā vidē

Thumbnail
View/Open
299-91490-Skosa_Natalja_ns20050.pdf (2.345Mb)
Author
Skosa, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Nataljas Skosas kvalifikācijas darbs “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmju apguves iespējas virtuālajā vidē”. Kvalifikācijas darba mērķis: noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmju apguves iespējas virtuālajā vidē un izstrādāt ieteikumus pedagogiem. Kvalifikācijas darbā izmantota tеоrētiskās litеrаtūrаs аnаlīzе; vērošana; bērnu aptauja. Rīkota meistarklase zīmētdarbībā ar virtuālo rīku starpniecību – attālināta nodarbība pirmssizglītības iestādes grupā. Pamatojoties uz teorētiskā pētījuma un empīriskā pētījuma rezultātiem, izstrādāti secinājumi un priekšlikumi digitālo tehnoloģiju un virtuālās vides izmantošanai vidējā pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmju apguvei. Darbs sastāv no 37 lpp., 3 attēliem, 6 tabulām, 38 literatūras un citiem avotiem, 2 pielikumiem. Atslēgvārdi: zīmēšana, virtuālā vide, digitālās tehnoloģijas, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, pirmsskola.
 
Qualification paper of Natalja Skosa “Possibilities of acquiring drawing skills in virtual environment for pre-school children of medium age”. The aim of the qualification paper: to identify the possibilities of acquiring drawing skills in virtual environment for pre-school children of medium age and to develop proposals for teachers. An analysis of theoretical literature; observation; pupils’ survey were used in the qualification paper. Masterclass of drawing with the use of virtual tools – distance masterclass in pre-school group was organized. Based on the results of theoretical and empirical research, conclusions and proposals for the usage of digital technologies and virtual environments for pre-school children of medium age for acquiring drawing skills were provided. The paper consists of 37 pages, 3 figures, 6 tables, 38 literature and other sources, 2 appendices. Keywords: drawing, virtual environment, digital technologies, pre-school children of medium age, pre-school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62197
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV