Literāro darbu izmantošana 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai
Author
Purmale, Asne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Asne Purmale. Kvalifikācijas darba tēma: “Literāro darbu izmantošana 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai”. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt literāro darbu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu runas sekmēšanai. Darbs sastāv no divām daļā – teorētiskās un empīriskās. Pētījumā tika izvirzīts jautājums: Kā izmantot literāros darbus, lai sekmētu bērnu runas attīstību? Šī jautājuma izpētes rezultātā tika pierādīts, ka izmantojot dažādus literāros darbus bērna runas attīstība norit daudz sekmīgāk un raitāk. Literārie darbi ne tikai attīsta runas attīstību, bet, tie arī sekmē klausīšanās prasmes, attīsta uzmanības noturību. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, divas nodaļas – teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras un citu avotu saraksts, pielikumi. Darba apjoms: 34 lapas, 9 attēli, 3 tabulas, 31 literārais avots, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: runa, pirmsskola, literārie darbi, vārdu krājums, 2-3 gadus veci bērni. Author of qualification work – Asne Purmale. The theme of the qualification work is: “The use of literary works to promote the speech development of children 2-3 years old”. Objective of the study: to theoretically and practically explore the possibilities of using literary works to promote the speech of children aged 2-3 years. The work consists of two parts – theoretical and empirical. One questions were put in the study: How to use literary works to promote the development of children's speech? As a result of studying this issue, it was proved that through various literary works, the child's speech development proceeds much more successfully and smoothly. Literary works not only develop the development of speech, they contribute to listening skills, constancy of attention. Structure of the qualification work: introduction, two chapters that include theoretical and practical part, conclusions, list of literature and other sources and attachments. The work has the following structure: 34 pages, 9 images, 3 tables, 31 literature sources, 5 attachments. Keywords: speech, preschool, literary works, vocabulary, children 2-3 years old.