Pirmsskolas un ģimenes sadarbība 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanā
Author
Sapate, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Pirmsskolas un ģimenes sadarbība 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanā Darba autore: Evita Sapate Zinātniskā vadītāja: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba mērķis: izzināt pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbību bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanā. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā, raksturota sociālās adaptācijas būtība, aprakstīts 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālās attīstības raksturojums un izvirzīti sociālās adaptācijas kritēriji. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā analizēts pirmsskolas un ģimenes sadarbības vispārīgais raksturojums un aprakstītas pirmsskolas un ģimenes sadarbības formas. Kvalifikācijas darba trešajā nodaļā veikta bērnu sociālās adaptācijas sākotnējā izpēte, izstrādāta un aprobēta pirmskolas un ģimenes sadarbības programma, un aprakstīts iegūto rezultātu apkopojums un analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 13 attēli, 3 tabulas, 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, sadarbība, sadarbības formas, pirmsskolas izglītības iestāde, 1,5 - 3 gadus veci bērni. Subject of qualification work: Cooperation between pre-school educational institutions and family in promoting the social adaptation of 1,5 - 3 year old children. Author of the work: Evita Sapate Research adviser: Dr.paed., doc. Līga Āboltiņa Objective of qualification work: to explore pre-school education institutions and family co-operation in promoting social adaptation of children. The work consists of three chapters. The first chapter of the Qualification work described the nature of social adaptation, described the characteristics of the social development of children aged 1,5 to 3 years and laid down criteria for social adaptation. The second chapter of the Qualification work analysed the general characteristics of pre-school and family co-operation and described forms of pre-school and family co-operation. Chapter three of the Qualification work carried out initial research into the social adaptation of children, developed and aprobed a pre-school and family cooperation programme, and summarised and analysed the results obtained. Size of qualification work: 43 pp., 13 images, 3 tables, 11 attachments. Keywords: social adaptation, cooperation, forms of cooperation, pre-school educational institution, children aged 1,5 - 3 years.