Bērnu emocionālās attīstības sekmēšana 1,5 līdz 3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Binduka, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja Latvijas Universitātes Cēsu filiāles Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas "Pirmsskolas skolotājs" studente Dace Binduka. Kvalifikācijas darba nosaukums “Bērnu emocionālās attīstības sekmēšana 1,5 līdz 3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt 1,5 – 3 gadīgu bērnu pozitīvo emociju veicināšanu pirmsskolā un apkopot ieteikumus 1,5 – 3 gadīgu bērnu pozitīvo emociju veicināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētītas emocijas, to būtība, raksturots bērnu psiholoģiskais stāvoklis un noskaņojums, pedagoģiskā procesa aspekti, kas paver pozitīvo emociju veicināšanas iespējas pirmsskolā - skolotāja ieinteresētība un labvēlība, mācību vide un bērnu vecumposmam atbilstoši uzdevumi, rotaļas un patīkami pārsteiguma momenti, dabas, literatūras un mākslas ietekme. Darba empīriskajā daļā tiek apzināta reālā situācija 1,5 – 3 gadīgu bērnu pozitīvo emociju veicināšanā pirmsskolā, kā arī iespējas 1,5 – 3 gadīgu bērnu pozitīvo emociju attīstības veicināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 54 lappusēm, t.sk. 8 tabulas un 5 pielikumi. Izmantots 21 literatūras avots. The qualification paper was developed by the student of faculty of pedagogy, psychology and art of The University of Latvia Cesis branch Dace Binduka. The title of the qualification paper is " The promotion of children's emotional development at the age of 1,5 to 3 in preschool educational institution ". The purpose of the qualification paper is to research 1,5 - 3 year-old children's promotion of positive emotions and to summarize suggestions for promotion of positive emotions to 1,5 - 3 yearold children. The qualification paper consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part researches emotions, their essence, characterizes children's psychological state and mood, the aspects of pedagogical process that open up possibilities of promoting positive emotions in preschool - the teacher's interest and acceptance, learning environment and age-appropriate tasks, games and pleasant surprise moments, influence of nature, literature and art. In the empirical part the actual situation of promotion of positive emotions for 1,5 - 3 year-old children in preschool is being researched, as well as possibilities to promote the development of positive emotions to 1,5 - 3 year-old children in preschool. The qualification paper consists of 54 pages including 8 tables and 5 attachments. 21 source of literature is used.