• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās ārā nodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-91513-Cerepko_Rita_rc20015.pdf (468.8Kb)
Author
Čerepko, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autora vārds, uzvārds: Rita Čerepko. Darba nosaukums: 2-3 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošana āra nodarbībās. Pētījuma mērķis: izpētīt matemātisko priekšstatu veidošanas iespējas āra nodarbībās pirmsskolā 2-3 gadus veciem bērniem. Pētījuma ietvaros tika izstrādāti kritēriji bērnu matemātisko priekšstatu novērtēšanai, kā arī izstrādāts un aprobēts ārā rotaļnodarbību komplekss matemātisko priekšstatu veicināšanai. Iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka āra nodarbības veicina 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanu. Darbs sastāv no 29 lappusēm, 3 attēliem, 6 tabulām, 27 bibliogrāfiskā saraksta vienībām. Atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, āra rotaļnodarbības, 2-3 gadus veci bērni, veidošana.
 
Author of the paper: Rita Čerepko. Title of the paper: Forming mathematical concepts for 2-3 years old children in outdoor activities. The objective of the research: to study the possibilities of forming mathematical concepts in outdoor play lessons in preschool for 2-3 year old children. As part of the research, criteria for evaluating children's mathematical ideas were developed, as well as a complex of outdoor play lessons for promoting mathematical concepts were worked out and tested. The obtained results made it possible to conclude that outdoor lessons contribute to the formation of mathematical concepts of 2-3-year-old children. The work consists of 29 pages, 3 figures, 6 tables, 27 items of the bibliographic list. Key words: mathematical concepts, outdoor play lessons, 2-3-year-old children, formation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62212
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV