• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko prasmju veicināšana rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-91520-Igaune_Dace_di20013.pdf (544.5Kb)
Author
Igaune, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Matemātisko prasmju veicināšana rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem”. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt, kādas ir matemātisko prasmju attīstīšanas iespējas rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par matemātisko priekšstatu veidošanās nosacījumiem pirmsskolā. Darba praktiskajā daļā veikts praktiskais pētījums, lai noskaidrotu, kā iespējams attīstīt matemātiskās prasmes rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem? Pētījums sastāvēja no 3 posmiem: konstatējošā, veidojošā un kontroles pētījuma. Tika izmantotas divas pētījumu metodes – pedagoģiskā darbība un pedagoģiskā novērošana. Pētījumā piedalījās desmit bērni vecumā no 4 – 5 gadiem. Atslēgas vārdi: MATEMĀTISKIE PRIEKŠSTATI, MATEMĀTISKĀS PRASMES, ROTAĻNODARBĪBAS DABĀ, 4 – 5 GADUS VECI BĒRNI. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lpp, 3 attēli, 8 tabulas, 28 literatūras avoti.
 
Title of the research: Developing Mathematical Skills Within Play Lessons in Nature for Children 4 -5 Years of Age. The aim of the research: to find out theoretically and practically the possibilities of developing mathematical skills in play lessons in nature for children 4-5 years of age. The research consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part analyzes the scientific, pedagogical and psychological literature on the conditions for the formation of mathematical perceptions in preschool. In the practical part of the work , a practical study was conducted to find out how to develop mathematical skills in play lessons in nature for children 4-5 years of age. The research consists of three stages: ascertaining, formative and control research. Two research methods were used in the research – pedagogical activity and pedagogical observation. Ten children aged 4-5 years participated in the research. Key words: mathematical perceptions, mathematical skills, play lessons in nature, children 4-5 years of age The qualification thesis consists of 32 pages, 8 tables, 28 bibliography sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62216
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV