Skaita un skaitīšanas 10 apjomā apguves aktivizēšana rotaļnodarbībā 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Siliniece, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore- Rasma Siliniece. Kvalifikācijas darba tēma ir “Skaita un skaitīšanas 10 apjomā apguves aktivizēšana rotaļdarbībā 5-6 gadus veciem bērniem”. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt skaita un skaitīšanas 10 apjomā apguves priekšnoteikumus 5-6 gadus veciem bērniem un noteikt aktivizēšanas iespējas rotaļnodarbību ietvaros. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore apkopo teorētisko pamatojumu par 5-6 gadu vecu bērnu attīstību pirmsskolā, matemātisko prasmju veidošanos un sasniedzamajiem rezultātiem, pedagoga lomu matemātisko prasmju sekmēšanā, skaita un skaitīšanas prasmju attīstības metodēm un rotaļnodarbību nozīmi skaita un skaitīšanas prasmju attīstīšanā. Darba otrajā nodaļā autore veic pētījumu par 5-6 gadu vecu bērnu skaita un skaitīšanas 10 apjomā apguves aktivizēšanas iespējām rotaļdarbību ietvaros un sniedz ieteikumus 5-6 gadu vecu bērnu skaita un skaitīšanas 10 apjomā rotaļnodarbību pilnveidei un apguves aktivizēšanas iespējām. Pētījuma rezultāti liecina, ka rotaļnodarbības ir sasniegušas augstu efektivitāti un bērni iegūtās un nostiprinātās zināšanas izmanto ikdienā, bērna prasmju stiprināšana ģimenes vidē ir viens no problēmjautājumiem, kas var kavēt bērna skaita un skaitīšanas 10 apjomā apguvi, kā arī rotaļnodarbības iedrošina bērnus izmantot savas zināšanas un prasmes ārpus ierastās vides, bērni pielieto savas prasmes ārtelpās, taču atsevišķos gadījumos bērni neizprot kā pielietot prasmes, veic tikai mehāniskas darbības sev zināmas vides ietvaros. Kvalifikācijas darbs sastāv no 33 lappusēm, 5 attēliem, 2 tabulām un 27 literatūras avotiem un 1 pielikuma. The author of the qualification thesis is Rasma Siliniece. The topic of the qualification work is “Activating the learning of number and counting in the amount of 10 in play for 5-6 year old children”. The purpose of the qualification work: to study the prerequisites for learning numbers and counting in the 10th volume for 5-6-year-old children and to determine the possibilities of activation within play lessons. In the first chapter of the qualification thesis, the author summarizes the theoretical basis for the development of 5-6-year-old children in preschool, the formation of mathematical skills and the achievable results, the role of the teacher in promoting mathematical skills, the methods of developing number and counting skills, and the importance of play lessons in developing number and counting skills. In the second chapter of the work, the author conducts an empirical study on the possibilities of activating the learning of numbers and counting in 10 for 5-6-year-old children within the framework of play activities and gives recommendations for improving the play lessons of 5-6-year-old children in number and counting in 10 and the possibilities for activating learning. The results of the study show that the play lessons have achieved high efficiency and children use the acquired and strengthened knowledge on a daily basis, strengthening the child's skills in the family environment is one of the problematic issues that can hinder the child's learning of numbers and counting to the number of 10, as well as play lessons encourage children to use their knowledge and skills outside the usual environment, children apply their skills in outdoor spaces, but in some cases children do not understand how to apply the skills, they only perform mechanical actions within the environment they know. The qualification work consists of 33 pages, 5 images, 2 tables and 27 literature sources and 1 appendix.