Sociālo prasmju pilnveide jaukta vecuma grupā pirmsskolā
Author
Vimba, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Sociālo prasmju pilnveide jaukta vecuma grupā pirmsskolā Kvalifikācijas darba autore: Ilona vimba Darba pētījuma mērķis: teorētiski izzināt 1,5 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām Pirmajā nodaļā tiek izzināts un apkopots sociālo prasmju vispārējs skaidrojums, tika izpētīts 1.5 - 4 gadīgu bērnu raksturojums. Rotaļas skaidrojums, tā ietekme uz bērna attīstību kopumā un sociālo prasmju sekmēšanu rotaļās. Otrajā nodaļā tiek veikta bērnu novērošana par sociālo prasmju pilnveidi rotaļā un spēlē, tika izstrādāti kritēriji un rādītāji bērnu sociālo prasmju izpētei. Kā arī analizējot pētījuma gala rezultātu, tika pārbaudīta sākumā izvirzītā hipotēze - sociālās prasmes jauktas grupas (1.5-4 gadi) bērniem veidosies veiksmīgāk, ja ikdienas pedagoģiskajā procesā tiks mērķtiecīgi vadītas daudzveidīgas rotaļas – ir apstiprinājusies. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, rotaļa, spēle, jaukta vecuma grupa. Kvalifikācijas darba apjoms: sastāv no 51 lpp., darbā iekļauti 10 attēli, 4 tabulas un 1 pielikums. Darbā tika izmantots 52 literatūras un informācijas avoti. Title of qualifications work: improvement of social skills in a mixed age group in preschool Author of the qualification paper: Ilona Vimba The purpose of the research: to theoretically find out the possibilities of promoting the social skills of 1.5 – 4-year-old children in the preschool pedagogical process. The work consists of 2 chapters and 6 subsections In the first chapter, a general explanation of social skills is learned and summarized, the characteristics of 1.5 – 4-year-old children were studied. Explanation of play, its impact on the child’s development in general and promotion of social skills in play. In the second chapter, children are observed on the development of social skills in play, criteria and indicators for the study of children’s social skills were developed. As well as analyzing the final result of the study, the hypothesis put forward at the beginning was tested – the social skills of children of mixed groups (1.5 -4 years) will develop more successfully if diverse games are purposefully guided in the daily pedagogical process – has been confirmed. Keywords: social skills, play, game, mixed age group. The scope of the qualification work: consists of 51 pages, the work includes 10 images, 4 tables and 1 appendix. 52 sources of literature and information were used in the work.