Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorIļjušenkova, Kristīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:49Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91534
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62225
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: 4 – 5 gadīgu bērnu pašpieredzes veidošanās lomu rotaļās. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un empīriski noteikt 4 – 5 gadīgu bērnu pašpieredzes veidošanās iespējas lomu rotaļās pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par cilvēka pieredzi un pašpieredzi, pašpieredzes veidošanās aspektiem bērniem, lomu rotaļām un pašpieredzes veidošanās iespējām lomu rotaļās pirmsskolā. Kā arī analizēti jautājumi par 4 – 5 gadīgu bērnu attīstības īpatnībām pašpieredzes kontekstā. Darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums. Pētījums tika veikts divos posmos: praktiskā pedagoģiskā darbība, pedagoģiskā novērošana un vecāku aptauja. Pētījumā tika izmantotas divas pētījuma metodes: pedagoģiskā novērošana un anketaptauja. Pētījumā tika iekļauti divpadsmit 4 – 5 gadīgi bērni un viņu vecāki. Tika izstrādāti kritēriji pašpieredzes attīstības līmeņa novērtēšanai. Pašpieredzes attīstības līmeņa noteikšana tika veikta bērnu izdomātās lomu rotaļās. Pētījuma rezultāti liecina, ka izvirzītais pētījuma mērķis tika sasniegts: pārbaudīta lomu rotaļu efektivitāte bērnu pašpieredzes attīstīšanā un noteikta lomu rotaļu pozitīvā ietekme uz 4 – 5 gadīgu bērnu pašpieredzes veidošanos. Atslēgas vārdi: pieredze, pašpieredze, attīstība, lomu rotaļas, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms: 40.lpp., 12. attēli, 3.tabulas, 3 pielikumi, analizēti 34 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of Qualiication thesis: A role- playing game for the development of self- experience of 4- 5 year- old children The aim of the thesis is to theoretically find out and empirically determine the opportunities of self-experience forming for 4-5-year-old children in preschool. The thesis has 2 parts: theoretical and empirical. In theoretical part, the author analyzes pedagogical and psychological literature on one’s experience and self-experience, on aspects on self-experience formation for children, on role-playing and self-experience forming through role-playing in preschool. Also, the author analyzes questions on 4-5-year-old children development characteristics in the context of self-experience. In the empirical part of thesis, research was created. The research was created in two parts: the initial pedagogical observation, practical pedagogical action, repeated observation and parents’ survey. In the research, two research methods were used: pedagogical observation and survey. In the research participated 12 children aged 4-5, and their parents. To evaluate the level of self-experience development, the criteria were made. The evaluation of the level of self-experience development was performed during children role-plays. The results of the research show that the thesis aim was achieved: the effectiveness of role-play in developing children’s self-experience was verified and the positive effect on self-experience for 4-5-year-old children was determined. Key words: experience, self-experience, development, role-play, pedagogical process The volume of Qualification thesis: 40 pages, 12 images, 3 tables, 3 appendixes, 34 literature sources were analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpieredze
dc.subjectpašpieredze
dc.subjectattīstība
dc.subjectlomu rotaļa
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.title4 - 5 gadīgu bērnu pašpieredzes veidošanās lomu rotaļās
dc.title.alternativeA role- playing game for the development of self- experience of 4 - 5 year- old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record