Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Baumane-Jendroka, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Es, Solvita Baumane- Jendroka apliecinu, ka darbs izstrādāts atbilstoši zinātniskās ētikas principiem. Darba autore: Solvita Baumane- Jendroka Darba nosaukums: Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē 3.posmā Darba vadītāja: docente Dr.paed. Ilze Šūmane Darba mērķis: izveidot individuālās adaptācijas metodes bērniem ar autiskā spektra traucējumiem 3.posmā Darba struktūra: ievads, trīs nodaļas skaits, 76 . lappuses , secinājumi, literatūras saraksts, termini, pielikumi. Pirmajā nodaļā autore apraksta medicīnisko un zinātniski pētniecisko, kā arī psiholoģisko literatūru par to, kas ir autiskā spektra traucējumi bērniem Vispārējs, īss medicīnisks raksturojums, kas novērojams visbiežāk šādiem bērniem. Autiskā spektra traucējumi bērniem 5-6 gadu vecumā, psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums. Otrajā nodaļā autore, pētot dažādus medicīniskos, psiholoģiskos un zinātniskos, kā arī pedagoģiskos rakstus, izsecina, kādas var būt adaptācijas metodes bērniem ar autiskā spektra traucējumiem 5-6 gadu vecumā, stāsta par atbalsta personālu, kāda ir sadarbība pedagogiem ar atbalsta personālu. Trešajā nodaļā autore izpēta savas grupas audzēkni ar autiskā spektra traucējumiem, izpēta dokumentāciju, Veic intervijas ar vecāku, salīdzina iegūtos datus un pētījumus ar zinātniskiem pētījumiem un avotiem. Autore piemēro iepriekšējā nodaļā aprakstītās adaptācijas metodes praktiskā darbā un izdara kopīgos secinājumus. Atslēgas vārdi: autiskā spektra traucējumi, adaptācija, atbalsta personāls, sadarbība, metodes. . Author of the work: Solvita Baumane -Jendroka Job title: adaptation of children with autism spectrum disorders in pre-school education Supervisor: docent Dr.paed. Ilze Sumane Purpose of work: Develop individual adaptation methods for children with autism spectrum disorders in pre-school Key Stage 3 The structure of the work: introducion, three chapters, pages, glossary, list of refrences, bibliography, apendices Key words: autism spectrum disorders, adaptation, support staff, cooperation methods In the first chapter, the author describes the medical, research and psychological literature on autism spectrum disorders in children aged 5-6. A general, brief medical, description of what is seen most often. in such children. Autissm spectrum disorders in children aged 5-6 years, psychoeducational characteristics. In the second chapter the author studying varios medical, psychological, as well as pedagogical and scientific articles deduces what can be the methods of adaptation for children with autism spectrum disorders aged 5-6 years, talks about to find out what support methods can be used for children with autism spectrum disorders aged 5-6 years, talks about the cooperation of support staff with the teacher. In the third chapter, the author studdies a student with autistic spectrum disorder in the group, examinesthe documentation. doctor’s reports, She conducts an interview with a parent, compares the data and research with scientific studies and sources. The author applies the adaptation methods described in the previous chapter in practical work and draws the overall conclusions.