4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Zaķe, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: 4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Agnese Zaķe Zinātniskā vadītāja: Inese Freiberga Darba apjoms: 46 lpp, 23 zinātniskie literatūras avoti, 5 tabulas, 16 attēli, 6 pielikumi. Darbs izstrādāts 4-5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšanai literāro darbu iepazīšanās procesā. Darba procesā parādīts, ka ar literāro darba palīdzību pirmsskolas bērniem var rosināt radošu iztēles attīstību piedāvājot pasakas nobeigumu sacerēšanu, attēlot tēlus un notikumus zīmējumos, kā arī no dotajiem attēliem sacerēt stāstiņu. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiskā darbībā pētīt4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstību literāro darbu iepazīšanās procesā un apkopot ieteikumus bērnu iztēles attīstības sekmēšanai. Pētījuma metodes: bērnu novērošana, anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā, datu matemātiskā apstrāde. Pētījuma bāze X pirmsskolas 4-5 gadīgi 9 bērni un 46 pirmsskolas skolotāji. Atslēgas vārdi: iztēle, literārie darbi pirmsskolā, bērna radošā darbība pirmsskolā. Theme of the paper: Stimulating imaginative development of 4-5-year-old children through the process of learning literary works Author of the paper: Agnese Zaķe Consultant of the paper: Inese Freiberga Volume of the paper: 46 pages, 23 scientific sources of literature, 5 tables, 16 pictures, and 6 annexes. Aim of the research: The paper has been developed to observe stimulation of imaginative development of 4-5-year-old children through the process of learning literary works. Research contains the information that through learning of literary works it is possible to stimulate creative imaginative development for preschool children by offering to create the conclusion of the fairy tales, depicting images and events in the drawings, as well as to create story from the given images. Methods of research: observation of the children, survey, pedagogical pilot activity, mathermatical processing of data. Base of the research are 9 children of kindergarten of age 4-5 and 46 teachers of kindergarten. Key words: imagination, literary works in kindergarten, creative development of children in kindergarten.