3-4 gadīgo bērnu sociālo prasmju veidošanās pirmsskolā
Author
Kononova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Sociālās prasmes kļūst arvien svarīgākas, bērniem augot, un attīstoties, labi attīstītas sociālās prasmes bērnībā var palīdzēt gūt panākumus turpmākajā dzīves laikā . Prasmīga saskarsme sociālajā jomā veicina veiksmīgu saskarsmi ģimenē un sabiedrībā, kā arī labi attīstītas sociālās iemaņas veicina aktīvu iesaistīšanos dažādās aktivitātēs. Bērniem augot un attīstoties, tiek izmantota verbālā un neverbālā saziņa, kas tiek izmantota saziņai ar citiem. ( jautājot, komentējot, rādot utt). Izmantojot iespējas vērot un piedalīties sociālajā dzīvē, bērni kļūst sociāli aktīvāki. Sociālās prasmes ir tās prasmes, kuras mēs izmantojam, lai sazinātos ar citiem cilvēkiem. Tās ietver tādas lietas kā verbālā un neverbālā saziņa, klausīšanās, empātija un cieņa. Bērni daudzas no šīm prasmēm apgūst dabiski, mijiedarbojoties ar citiem (Burgoon, et al, 2010). Labi attīstītas sociālās prasmes sniedz vairākas priekšrocības. Piemēram, bērni ar augstām sociālajām prasmēm var vienkāršāk iegūt draugus, kas var pozitīvi ietekmēt garīgo veselību. Bērniem augot un attīstoties, tiek izmantota verbālā un neverbālā saziņa, kas tiek izmantota saziņai ar citiem. ( jautājot, komentējot, rādot utt.) Izmantojot iespējas novērot situācijas reālajā dzīvē un piedaloties tajās, bērni uzzina, kā darbojas saruna (un sociālā mijiedarbība) (Martin-Rubió, 2018). Šie svarīgie sociālie noteikumi un prasmes ļauj bērniem sazināties ar citiem vienaudžiem. Tādējādi sarunu un sociālo prasmju attīstība ir atkarīga no bērnu iespējām mijiedarboties ar vienaudžiem un pieaugušajiem, kas ir daļa no atbalstošas un bagātinošas pieredzes. Pētījuma mērķis: •Petīt un analizēt 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanos pirmsskolā Pētījuma objekts: •Rotaļnodarbība pirmsskolā Pētījuma priekšmets: •3 – 4 gadīgu bērnu sociālās prasmes Pētījuma jautājums: •Kā iespējams veidot rotaļnodarbībā 3-4 gadīgu bērnu sociālās prasmes? Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt zinātnisko literatūru par sociālām prasmēm 2.Pētīt, kā rotaļnodarbības veicina 3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanu pirmsskolā 3.Veikt empīrisko pētījumu par sociālo prasmju attīstību 3-4 gadus veciem bērniem 4.Izstrādāt rekomendācijas priekš pirmsskolas pedagogiem 3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanā Pētījuma metodes: 1.Novērošana 2.Anketēšana •Pētījuma bāze: PII X, 3 – 4 gadus veci bērni. Social skills become increasingly important as children grow and develop, and well-developed social skills in childhood can help them succeed later in life. Skilled communication in the social field promotes successful communication in the family and society, as well as well-developed social skills promote active involvement in various activities. As children grow and develop, verbal and non-verbal communication is used to communicate with others. (asking, commenting, showing, etc.). Taking advantage of opportunities to observe and participate in social life, children become more socially active. Social skills are the skills we use to interact with other people. These include things like verbal and non-verbal communication, listening, empathy and respect. Children learn many of these skills naturally through interactions with others (Burgoon, et al, 2010). Well-developed social skills have several advantages. For example, children with high social skills can make friends more easily, which can have a positive effect on mental health. As children grow and develop, verbal and non-verbal communication is used to communicate with others. (asking, commenting, showing, etc.) Through opportunities to observe and participate in real-life situations, children learn how conversation (and social interaction) works (Martin-Rubió, 2018). These important social rules and skills allow children to interact with other peers. Thus, the development of conversational and social skills depends on children's opportunities to interact with peers and adults as part of a supportive and enriching experience. Research hypothesis: • Research and analyze the development of social skills of 3-4-year-old children in preschool Research object: • Play lesson in preschool Subject of research: • Social skills of 3-4 year old children Research question: • How is it possible to develop the social skills of 3-4 year old children in a play lesson? Research tasks: 1. Research the scientific literature on social skills 2. To study how play classes contribute to the development of social skills of 3-4-year-old children in preschool 3. Conduct empirical research on the development of social skills in 3-4-year-old children 4. Develop recommendations for preschool teachers in improving the social skills of 3-4-year-old children Research methodology: 1. Observation 2. Questionnaire Research base: PII X, 3-4 year old children.