Rotaļa kā mācību metode matemātikā 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Segliņa, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs par tēmu ” Rotaļa kā mācību metode matemātikā 2-3 gadus veciem bērniem” ir rakstīts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pētīt rotaļu kā mācību metodi matemātikā 2-3 gadus veciem bērniem. Darba autore ir Latvijas Universitātes trešā kursa studente Ludmila Segliņa. Par šī darba pētījuma objektu ir izvēlēta rotaļa pedagoģiskā procesā. Par pētījuma priekšmetu ir paņemti 2-3 gadus bērnu matemātiskie priekšstati. Darba autore izvirzīja hipotēzi: rotaļa kā mācību metode matemātikā 2-3 gadus bērniem norisināsies sekmīgi, ja: • Tiek izmantotas rotaļas, kuras atbilst 2-3 gadus vecu bērnu īpatnībām; • Rotaļās tiek ievērotas bērnu intereses un vajadzības; • Rotaļās tiek izmantoti matemātiskie elementi. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiska un empīriska. Teorētiskā daļā ietilpst pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze. Empīriskajā daļā ietilpst pirmsskolas skolotāju aptauja, pedagoģiskā novērošana, kā arī pedagoģiskā analīze un pētījuma datus apstrāde. Kvalifikācijas darbs ir uzrakstīts uz 35 lapaspusēm, darbā ietilpst 2 tabulas, viens pielikums, 12 attēli. Darbā izmantoti 26 literatūras avoti, 4 interneta avoti. Atslēgas vārdi: matemātika, didaktiskās rotaļas, vecumposma īpatnības The qualification thesis on the topic "Play as a teaching method in mathematics for 2-3-year-old children" is written with the aim of theoretically exploring and practically studying play as a teaching method in mathematics for 2-3-year-old children. The author of the paper is Ludmila Segliņa, a third-year student of the University of Latvia. Play in the pedagogical process has been chosen as the research object of this work. The subject of the study is the mathematical ideas of 2-3 year old children. The author of the work put forward a hypothesis: play as a teaching method in mathematics for 2-3 year old children will be successful if: • Games are used that correspond to the characteristics of 2-3-year-old children; • Children's interests and needs are respected in games; •Mathematical elements are used in the games. The qualification work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part includes the analysis of pedagogical and psychological literature. The empirical part includes a survey of preschool teachers, pedagogical observation, as well as pedagogical analysis and research data processing. The qualification work is written on 35 pages, the work includes 2 tables, one appendix, 12 images. The work uses 26 literary sources, 4 Internet sources