Apkārtējās vides izzināšanas veicināšana brīvdabas nodarbībās vidējā vecuma grupā pirmsskolā
Author
Dzenīte, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Sanita Dzenīte Darba veids: Kvalifikācijas darbs Darba nosaukums “Apkārtējās vides izzināšanas veicināšana brīvdabas nodarbībās vidēja vecuma grupā pirmsskolā.” Pētījuma mērķis: Bērnu izziņas veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijas nodarbībās vidēja vecuma bērniem pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: Kā iespējams veicināt bērnu apkārtējas vides izzināšanu nodarbībās brīvdabā vidēja vecuma grupā? Teorētiskā daļā tiek pētīti psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku raksti, skaidrojumi par apkārtējas vides nozīmi brīvdabā pirmsskolā. Noskaidrot apkartējas vides pedagoģiskas iespējas, kas veicina bērna apkārtējas vides izzināšanu brīvdabas nodarbībās. Raksturot bērna vidēja vecumposma attīstību brīvdabas nodarbību izvēles veicināšanai apkārtējas vides izzināšanai. Empīriskajā daļā veikts pētījums par brīvdabas nodarbību veicinošo nozīmi apkārtējas vides izzināšanai vidēja vecuma bērnu grupā. Pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas rezultātiem, izstrādāt secinājumus pirmsskolas izglītības apkārtējas vides izzināšanas nodarbību izvēlē bērnu attīstības veicināšanā un iepazīstināt ar apkārtējas vides izzināšanas iespēju īstenošanu vidēja vecuma grupā. Darba saturs: teorētiskā daļa balstās uz Ļ. Vigotskis, Ž. Piažē, G.Domens, F. Frēbels, Inese Freiberga, Ausma Špona, Rita Geske, Velta Golubina, L.Ū.Dālgrēns teorētiskajām atziņām. Praktiskā daļa balstās uz pedagogu Ruth Wilson, Kim Andrews, Kirsi Rehunena, Eva Salstroma, Ilva Johansone, Eva Vahtere pieredzi un ieteikumiem brīvdabas nodarbībās. Darbs sastāv no 47 lappusēm, 12 attēliem, 5 tabulām, 11 pielikumiem. Atslēgas vārdi–apkārtēja vide pirmskolā, izzināšanas veicināšana, brīvdabas nodarbības. Author: Sanita Dzenīte Type of work: Qualification work The title: "Encouraging knowledge of the surrounding environment in open-air lessons in the middle age group in preschool." Purpose of the study: Possibilities of promoting children's cognition in outdoor pedagogy classes for middle-aged children in preschool. Research hypothesis: How is it possible to encourage a child to learn about the surrounding environment in outdoor lessons for middle aged children? In the theoretical part, the articles of psychology and pedagogy scientists, explanations about the importance of the environment in the open air in preschool are studied. To find out the pedagogical possibilities of the surrounding environment, which promote the child's exploration of the surrounding environment in outdoor lessons. Characterizing the child's middle-age development to promote the choice of outdoor lessons to learn about the surrounding environment. In the empirical part, a study was conducted on the promoting importance of outdoor lessons for learning about the surrounding environment in a group of middle-aged children. Based on the results of the pedagogical observation, develop conclusions on the choice of preschool education classes for learning about the surrounding environment in promoting children's development and present the implementation of opportunities for learning about the surrounding environment in the middle age group. Content of the work: the theoretical part is based on Ļ. Vigotskis, Ž. Piažē, G.Domens, F. Frēbels, Inese Freiberga, Ausma Špona, Rita Geske, Velta Golubina, L.Ū.Dālgrēns theoretical knowledge. The practical part is based on the teacher Ruth Wilson, Kim Andrews, Kirsi Rehunena, Eva Salstroma, Ilva Johansone, Eva Vahtere experiences and recommendations in outdoor lessons. The work consists of 47 pages, 12 images, 5 tables, 11 appendices. Key words: preschool environment, learning promotion, outdoor lessons.