5 – 6 gadīgu bērnu uzvedības paradumu attīstība pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Liepiņa, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore ir Vineta Liepiņa, temats “5 – 6 gadīgu bērnu uzvedības paradumu attīstība pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darbā tiek apskatīta problēma, kura ir aktuāla lielai daļai pedagogu. 5-6 gadīgu bērnu uzvedības paradumu attīstībai pirmsskolā ļoti svarīgs aspekts, kāds pedagogs to nodrošina. Pētījumā tika noskaidrots, ka pedagogs, kas ir ilglaicīgā mijiedarbībā ar bērniem (1,5-7 gadi) sniedz viņiem vairāk, nekā mainīgs pedagogs, kas ir īslaicīgā mijiedarbībā ar bērniem (1-2 gadi). Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek apkopotas atziņas, analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūru par pedagoga profesionālo darbību pirmsskolā, pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Empīriskajā daļā tiek veikta bērnu novērošana, pedagogu anketas iegūto datu analizēšana un secinājumu veikšana. Pētījuma metodes: Teorētiskajā daļā tika veikta literatūras analīze par pedagoga profesionālo darbību pirmsskolā, par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām, empīriskajā daļā – bērnu pedagoģiskā novērošana divās dažādās pirmsskolas izglītības iestādēs ar stabilu un mainīgu pedagogu, tika izstrādāta anketa, lai noskaidrotu pedagogu domas, izjūtas un pieredzi darbā ar pirmsskolas bērniem un pēc tam šo datu apstrāde ar spss programmu, lai iegūtu pēc iespējas patiesākus datus. Empīriskās daļas pētījuma bāze: divas Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestādes X un Y 5-6 gadīgu bērnu grupas (katrā 20 bērni) ar pedagogiem, kur viens ir stabils pedagogs un otrs – mainīgs pedagogs. Kvalifikācijas darbs sastāv no 51 lapaspusēm, 14 attēliem, 7 tabulām un 3 pielikumiem. Atslēgas vārdi: stabils pedagogs, mainīgs pedagogs, uzvedības paradumi. The author of the qualification work is Vineta Liepiņa, the topic is "Development of behavioral habits of 5-6 year old children in pre-school educational institution". The qualification addresses a problem that is relevant to a large number of teachers. For the development of behavioral habits of 5-6 year old children in pre-school, the kind of teacher is a very important aspect. The study showed that a teacher who has long-term interaction with children (1.5-7 years) provides them with more than a variable teacher who has short-term interaction with children (1-2 years). The qualification consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part summarises the findings, and analyses the pedagogical and psychological literature on the professional activity of a teacher in preschool, and the developmental regularities of preschool children. The empirical part includes observation of children, analysis of data obtained from the teachers' questionnaire, and conclusions are made. Research methods: The theoretical part of the study included an analysis of the literature on the professional activity of teachers in pre-school, the developmental patterns of pre-school children, the empirical part - pedagogical observation of children in two different pre-school educational institutions with stable and changing teachers, a questionnaire was developed to find out the thoughts, feelings and experiences of teachers working with pre-school children and then the data was processed with spss software to obtain the most truthful data possible. The empirical part of the study was based on two groups of 5-6 year old children (20 children each) in two pre-schools in Jurmala, X, and Y, with teachers, one of whom is a stable teacher and the other a variable teacher. The qualification work consists of 51 pages, 14 figures, 7 tables, and 3 annexes. Keywords: stable teacher, variable teacher, behavioral patterns.