Bērnu mijiedarbības ar vienaudžiem veicinošie faktori pirmsskolas vecumposmā
Автор
Stepanova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Olga Stepanova. Kvalifikācijas darba tēma: Bērnu mijiedarbības ar vienaudžiem veicinošie faktori pirmsskolas vecumposmā. Pētījuma mērķis: Noteikt mijiedarbības paņēmienu izmantošanas efektivitāti. Pētījuma jautājums: Kā iespējams veicināt bērnu vēlmi mijiedarboties savā starpā, izmantojot kopīgus uzdevumus? Izvelēta tēma ir saistīta ar attiecībām savā starpā. Mūsdienās bērni arvien mazāk komunicē un sadarbojas. Lai pārliecinātos, ka ir iespēja atrast atbilstošas metodes mijiedarbības prasmju veicināšanā, autore pētījuma gaitā piemeklē atbilstošas metodes. Šis pētījums ir nozīmīgs gan pirmsskolas pedagogiem, gan bērnu vecākiem, lai koriģētu un virzītu bērnu uzvedību, sekmētu cieņu starp vienaudžiem, spēju ieklausīties cita teiktajā. Pirmsskolas izglītības iestāde-labākais motivētājs draudzības un sociālo spēju veidošanā. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētīti psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku raksti par saskarsmi, attiecībām ar vienaudžiem un sadarbības iezīmēm mijiedarbības prasmju veicināšanā pirmsskolas bērniem. Pētījumā otrajā daļā tiek izstrādāti kritēriji un apkopoti vērtēšanas dati 15 vidējā pirmskolas vecuma bērniem. Tālāk pētījuma gaitā tika pielietoti atbilstošas metodes, lai veicinātu mijiedarbības prasmes starp vienaudžiem. Pētījuma beigās ir analizēti un salīdzināti novērošanas dati, lai izprastu pielietotu metožu efektivitāti. Progress attiecībās, uzvedībā ir novērojams visiem grupas audzēkņiem, kas norāda uz pielietoto metožu efektivitāti. Atslēgas vārdi: sadarbība, attiecības, mijiedarbība, metodes, vidējais pirmsskolas vecums. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lappuses,19 attēli, 5 tabulas, 12 pielikumi, 36 literatūras avoti. . Author of the qualifying paper: Olga Stepanova Theme of the qualifying paper: Factors, which contribute children’s interaction with coevals at preschool age. Aim of the research paper: Identify techniques of interaction efficiency. The research question of the research paper: Is it possible to promote children’s desire to interact with each other by using common tasks? The chosen theme is related to the relationships between children. Nowadays, children tend to communicate and cooperate ever less. For the purpose of making sure that it is possible to develop preschool children’s interaction skills, the author finds appropriate methods in the course of the research. This research is important for both preschool teachers and children’s parents to adjust and guide children’s behavior, promote respect between coevals, the ability to listen to speeches of others, preschool is the best motivator for building friendship and developing social skills. The research consists of theoretical and practical parts. The theoretical part of the research is aimed to examine psychology and pedagogy scientists’ articles on communication, relationships with coevals, features of cooperation in developing preschool children’s interaction skills. The second part of the empirical research is focused on creating criteria and summarizing evaluation data of 15 middle preschool age children. Further, appropriate tasks, methods are used in the research to develop interaction skills between coevals. At the end of the research, observational data are analyzed and compared in order to understand the effectiveness of the applied methods. Progress in relationships, behavior is observed in all children in the group, that demonstrates effectiveness of applied methods. Keywords: cooperation, relationships, feelings, interaction, methods, middle preschool age. Scope of the qualifying paper: 55 pages, 19 images, 5 tables, 12 appendices, 36 literary sources.