Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas veicināšana pirkstu rotaļās
Autor
Krauze, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Vineta Krauze Kvalifikācijas darba tēma: “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas veicināšana pirkstu rotaļās”. Pētījuma mērķis: izpētīt, kā pirkstu rotaļas veicina pašapziņas attīstības līmeni jaunākajā pirmsskolas vecuma posmā. Pētījuma jautājums: Vai pedagoģiskajā darbībā pirkstu rotaļu izmantošana sekmēs bērna pašapziņas attīstības līmeņa paaugstināšanos? Tēma par pašapziņas attīstību ir svarīga gan bērnu vecākiem, gan pedagogiem, tāpēc ka lai veidotu bērniem pārliecību par sevi un savām spējām, darba autore nolēma pārbaudīt pirkstu rotaļu ietekmi bērnu pašapziņas attīstības veicināšanai. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika analizēta un pētīta pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorija un atziņas, par pašapziņas būtību, Es tēla attīstību, ģimenes un pedagogu lomu bērna pašapziņas attīstības veicināšanā un rotaļu lomu pašapziņas veicināšanā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā sākotnēji tika novēroti bērni ikdienas darbībās, nosakot viņu pašapziņas attīstības līmeni. Tika veikta pedagoģiskā darbība izmantojot pirkstu rotaļas, lai uzlabotu bērnu pārliecinātību un attīstību praktiskā darbībā. Pētījuma beigās atkārtoti tiek veikta bērnu novērošana, kā mainījies pašvērtējuma attīstības līmenis. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto pētījuma jautājumu, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstība tiek veicināta ikdienā, izmantojot pirkstu rotaļas. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pašvērtējums, rotaļas, pirkstu spēles, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms ir: 39 lappuses, 5 tabulas, 22 literatūras avots, 1 pielikums Annotaion Author of the work: Vineta Krauze Subject of qualification work: “Promoting the self-confidence of young preschool children in finger games ”. Objective of the study: to explore how finger games contribute to the level of self awareness development at the newest stage of pre-school age. Study qestion: will the use of finger play in pedagogical activity contribute to an increase in a childs level self-confidence development? The theme of developing self-confidence is important for both parents and educators of children, because to build childrens confidence in themselves and their abilities. The work author decided to test the impact of finger play on promoting childrens self-confidence development. The theoretical part of the qualification work analysed and explored theory and insights of pedagogy scientists, the essence of self-awareness, the development of the of me, the role of family and educators in promoting the development of a childs self-awareness and the role of play inpromoting self-awareness. Chidren were initially seen in day-to-day activities in the empirical part of the qualification job, setting their level of self-confidence development. Pedagogical activities were carried out using finger games to improve the confidence and development of children in practical activities. At the end of study, child observation is repeated, as the level of self-assessment development has changed. The results of the study confirmed the stated study issue that development of the younger pre-school childrens self-awareness is encouraged everyday throught finger games. Keywords: confidence, self-esteem, games, finger games, pedagogical process. The structureof the qualification work is: 39 pages, 5 tables, 22 literature sources, 1 appendices.