1,5-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot runas apguves didaktiskos materiālus
Author
Pulle, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Kristīne Pulle Darba vadītāja: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu ’’1,5-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot runas apguves didaktiskos materiālus’’. Pētījumā ietvertas trīs nodaļas – divas teorētiskās un viena empīriskā. Teorētiskajā nodaļā ir sniegts 1,5-3 gadu vecu bērnu runas attīstības raksturojums un tā kritēriji, kā arī runas apguves didaktisko materiālu vispārīgs raksturojums un to izmantošanas nosacījumi. 1,5-3 gadu vecu bērnu runas attīstības vērošana un novērtēšana pirms un pēc didaktisko materiālu izmantošanas. Empīriskā pētījuma ietvaros apkopots pārskats par veikto pedagoģisko izmēģinājuma darbību, kuras ietvaros ar dažādu didaktisko materiālu pielietošanu ir aktivizēta 1,5-3 gadu vecu bērnu runa. Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp., ietver 2 attēlus, 6 tabulas, izmantotas 42 literatūras vienības, pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: 1,5-3 gadus veci bērni, runas sekmēšana, vārdu krājums, didaktiskie materiāli, pirmsskolas pedagoģiskais process. The author of the paper: Kristīne Pulle The supervisor of the paper: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa The title of the paper: Promoting speech development of 1,5 - 3 year - old-children in a preschool educational institution using didactic materials for learning speech.” The study comprises three chapters – two theoretical and one empirical. In the theoretical part speech development and its criteria of 1,5 – 3 year-old-children are characterized, as well as general characteristics of didactic materials for speech development and the conditions for their use are described. Observation and evaluation of speech development of 1,5 – 3 year-old-children before and after the use of didactic material is made. The empirical part contains overview of conducted pedagogical trial, within the scope of which speech of 1,5 – 3 year-old-children was activated by means of various didactic materials. The volume of the paper: 42 pages, 2 pictures, 6 tables, 42 literature and other sources, 3 annexes. Key words:, 1,5–3 year-old-children, speech promotion, vocabulary, preschool pedagogical process.