4-5 gadus vecu bērnu runas sekmēšana pirkstiņrotaļās
Autor
Simanoviča, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Anita Simanoviča Darba zinātniskais vadītājs: Doc. Dr.paed. Ilze Šūmane Darba nosaukums: 4 – 5 gadus vecu bērnu runas sekmēšana pirkstiņrotaļās Darba mērķis: izpētīt pirkstiņrotaļu iespējas 4 - 5 gadus vecu bērnu runas sekmēšanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā tika izzinātas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par valodas un runas raksturojumu. Izpētītas 4 līdz 5 gadus vecu bērnu attīstība pētāmās problēmas aspektā. Tika izzinātas pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas, bērnu runas sekmēšanai. Darba empīriskajā daļā tika aprakstītas pētījumā izmatotās metodes, veikts pētāmās bāzes raksturojums un izveidoti bērnu runas vērtēšanas kritēriji. Tikai veikts pedagoģiskai novērojuma, lai iegūtu datus par bērnu runas attīstības līmeni, pēc izvirzītajiem kritērijiem. Darba autore veica pedagoģisko izmēģinājuma darbību, lai izzinātu, vai pirkstiņrotaļas sekmē bērnu valodas attīstību. Pētījuma beigās apkopoti secinājumi. Darba apjoms: 40 lapaspuses, 10 attēli, 5 tabulas, 5 pielikumi, 32 literatūras avoti. Atslēgvārdi: pirmsskola, runa, pirkstiņrotaļas. Author of the work: Anita Simanoviča Scientific leader of the work: Doc. Dr. paed. Ilze Šūmane Title of work: promoting the speech of 4-5-year-old children in finger games The purpose of the work: to investigate the possibilities of finger games for promoting the speech of 4-5-year-old children in the preschool pedagogical process. In the theoretical part of the work, the knowledge of pedagogues and psychologists about the characteristics of language and speech was studied and analyzed. The development of 4- to 5-year-old children in the aspect of the investigated problem has been studied. The possibilities of using finger games to promote children's speech were explored. In the empirical part of the work, the methods used in the study were described, the research base was characterized, and the criteria for evaluating children's speech were created. Pedagogical observation was made to obtain data on the level of children's speech development, according to the set criteria. The author of the work conducted a pedagogical trial activity to find out whether finger games contribute to children's language development. Conclusions are summarized at the end of the study. Work volume: 40 pages, 10 images, 5 tables, 5 appendices, 32 literature sources. Keywords: preschool, speech, finger games.