Vecāku un pedagoga sadarbība 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmju veicināšanā
Author
Staseviča, Faina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Vecāku un pedagoga sadarbība 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmju veicināšanā”. Darba mērķis ir izzināt vecāku un pedagogu sadarbības iespējas bērniem lasītprasmes veicināšanā 5-6 gadus veciem bērniem. Mērķis ir panākts ar literatūras analīzi, izstrādātām un apkopotām vecāku un pedagogu anketām, novērošanu mācību pusgada laikā. Kvalifikācijas darbā izmantotas A.Anspokas, G.Svences, V.Golubinas, S.Tūbeles, Ļ. Vigotska, A.Karules, A.Lankas un citu ievērojamu pedagogu un psihologu atziņa, jaunākie pētījumi par bērna lasītprasmes veicināšanu. Kopumā analizēti 30 literatūras avoti latviešu un angļu valodā. Teorētiskās un praktiskās nodaļās attēlotas 2 tabulas un 27 attēli, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis ir sasniegts: pedagogu un vecāku sadarbība 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmju veicināšanā norit veiksmīgi, ja pedagogs izmanto dažādas sadarbības formas un ja pedagogs iesaista vecākus pedagoģiskajā procesā. Atslēgvārdi: sadarbība, lasītprasme, darbošanās. The qualification thesis was developed on the topic "Parents and teacher cooperation in promoting reading skills of 5-6 year old children". The aim of the work is to find out the possibilities of cooperation between parents and teachers in promoting reading skills for 5-6 year old children. The goal has been achieved through literature analysis, developed and compiled parent and teacher questionnaires, observation during the school semester. Qualifications used in work A. Anspokas, G. Svences, V. Golubinas, S. Tübeles, L. Vygotsky, A.Karules, A.Lankas and the insights of other prominent educators and psychologists, the latest research on promoting a child's reading skills. A total of 30 literary sources in Latvian and English have been analyzed, 2 tables and 27 pictures, 2 appendices are presented in theoretical and practical chapters. The aim of the work is confirmed: cooperation between pedagogues and parents in promoting reading skills of 5-6-year-old children is successful if the pedagogue uses various forms of cooperation and if the pedagogue involves parents in the pedagogical process. Keywords: cooperation, literacy, performance.