Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorĻitvinova, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91643
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62294
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu "Agrīnas bērnības bērnu adaptācijas gaitas īpatnības." Pētījuma mērķis: noteikt spēles izmantošanas ietekmi uz bērnu adaptācijas gaitu bērniem no 1,6 līdz 2 gadu vecumam. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par bērnu adaptācijas īpašībām agrīnā bērnībā, kā arī par pedagoģiskajiem paņēmieniem bērnu adaptācijas gaitā. Darba praktiskajā daļā tika veikts praktiskais pētījums, kas sastāvēja no 3 posmiem: konstatējošā, veidojošā un kontroles pētījuma. Tika izmantotas trīs pētījumu metodes - pedagoģiskā bērnu novērošana, vecāku aptauja, pedagoga praktiskā darbība. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās bērnu grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Praktiskajā daļā spēles ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas adaptācijas gaitu. Pētījumā piedalījās 15 bērni vecumā no 1,6 līdz 2 gadiem, pirmsskolas izglītības skolotāja, 2 skolotājas palīgi, 30 bērnu vecāki. Lai noteiktu bērnu adaptācijas līmeni pirmsskolas izglītības iestādēs, tiek noteikti uzvedības reakciju rādītāji un adaptācijas perioda ilgums. Tā kā vadošais darbības veids pirmsskolas vecumā ir spēle, tika organizētas izglītojošas spēļu aktivitātes kā vienots process ar mērķi - veicināt bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē, stiprināt bērnu garīgo un fizisko veselību, veidot bērniem pozitīvas emocijas un komunikātīvas prasmes. Darba mērķis ir sasniegts - pētījumā iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka spēles mērķtiecīga izmantošana pedagoģiskajā darbā veiksmīgi palīdz agrīnas bērnības bērnu adaptācijas gaitās. Atslēgas vārdi: ADAPTĀCIJA, DEZADAPTĀCIJA, SOCIĀLĀ ADAPTĀCIJA, PEDAGOĢISKAIS PROCESS, ADAPTĀCIJAS ĪPAŠĪBAS, SPĒLES, ROTAĻNODARBĪBAS. Kvalifikācijas darba apjoms: 66 lpp., 14 attēli, 5 tabulas, 6 pielikumi un 31 literatūras avots.
dc.description.abstractThe qualification thesis was developed on the topic "Peculiarities of the course of adaptation of children in early childhood." The purpose of the study: the effect of using the game on the course of children's adaptation in children from 1.6 to 2 years of age. The work consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part it is possible the scientific, methodological, pedagogical and psychological literature on the characteristics of children's adaptation in early childhood, as well as pedagogical techniques in the course of children's adaptation, are analyzed. In the practical part of the work, a practical study was conducted, which consisted of 3 stages: of ascertaining, formative and control research. Three research methods were used - pedagogical observation of children, a survey of parents, practical activities of the pedagogue. The research part of the work describes the methodological basis of the research, the characteristics of the researched group of children and the description of the research process - observation of children, parent questionnaires, comparison of observations, as well as analysis of the obtained results. In the practical part, the influence of the game on the positive development of preschool children. 15 children aged between 1.6 and 2 years, a teacher, 2nd teacher's assistants, 30 children's parents participated in the study. In order to determine the level of children's adaptation to preschool educational institutions, indicators of behavioral reactions and the duration of the adaptation period are determined. Since the leading type of activity at preschool age is play, educational game activities were organized as a single process, the goal of which is the successful adaptation of the group of children to the preschool educational institution, strengthening of children's mental and physical health, building children's positive emotions, building children's communication skills. Results of the work: goal achieved - the results obtained in the study allow us to assume that the purposeful use of the game in pedagogical work successfully helps the peculiarities of the adaptation process of children in early childhood. Key words: ADAPTATIONS, DISADAPTATIONS, SOCIAL ADAPTATION, PEDAGOGICAL PROCESS, CHARACTERISTICS OF ADAPTATION, GAMES. Volume of qualification work: 66 pages, 14 figures, 5 tables, 6 appendices and 31 references sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectDezadaptācija
dc.subjectSociālā adaptācija
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subjectSpēles
dc.titleAgrīnas bērnības bērnu adaptācijas gaitas īpatnības
dc.title.alternativePeculiarities of the course of adaptation of children in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record