Didaktiskās rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Leonova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma: Didaktiskās rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestāde. Darba autore: Ludmila Leonova Darba vadītāja: Asoc. prof. Dr. paed. Baiba Kaļķe Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt didaktiskās rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru atziņas par sociālo prasmju būtību, par 2-3 gadus vecu bērnu sociālajām prasmēm. Raksturota arī rotaļu būtība un didaktiskās rotaļas 2-3 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšanā. Empīriskajai darba daļā tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem notiek bērnu prasmju sākotnējā un atkārtotā vērošana. Tiek atlasītas dažādas didaktiskās rotaļas darbā ar bērniem, Bērni šo rotaļu laikā tiek vēroti, vērojumu rezultāti fiksēti tabulās, veikta iegūto datu kvalitatīvā analīze. Salīdzināti abu vērojumu rezultāti un veikti secinājumi. Tiek rasta atbilde uz pētījuma jautājumu - kā ar didaktisko rotaļu palīdzību var sekmēt 2-3 gadus vecu bērnu sociālās prasmes. To var sekmēt, atlasot vecumam atbilstošas, interesantas, sociālo prasmju veicinošas didaktiskās rotaļas, kuras tiek vairākas reizes atkārtotas. Darba apjoms: 43 lpp., 3 tabulas, 1 attēls, 54 literatūras vienības , 2 pielikumi. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, didaktiskā rotaļa, 2-3 gadu veci bērni, pedagoģiskais process pirmsskolā. Subject of qualification work: Didactic games for promotion of social skills in a pre-school educational institution for 2-3 year old children. Author of the work: Ludmila Leonova. Work manager: Assoc. prof, Dr. paed. Baiba Kaļķe. Objective of the study: Theoretically analyze and practically study didactic games for promoting social skills for 2-3-year-old children pre-school educational institution. The theoretical part of the work analyzes the conclusions of various authors about the nature of social skills, about the social skills of children 2-3 years old. The essence of play and didactic games in promoting the social skills of children 2-3 years old are also described. For the empirical part of the work, criteria are developed by which the initial and repeated observation of children's skills takes place. Various didactic games in working with children are selected, children are watched during these games, the results of observations are fixed in tables, a qualitative analysis of the data obtained is carried out. The results of both observations were compared and conclusions were drawn. The answer to the research question is found - how can the social skills of children 2-3 years old be promoted with the help of didactic play. This can be facilitated by selecting age-appropriate, interesting, social skills-promoting didactic games that are repeated several times. Volume of work: 43 pages, 3 tables, 1 picture, 54 literary sources, 2 annexes. Key words: Social skills, playing, children 2-3 years old, didactic games, pedagogical process in preschool.