Daiļliteratūra kā līdzcietības veicinātāja 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Arharova, Irita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Iritas Arharovas kvalifikācijas darbs “Daiļliteratūra kā līdzcietības veicinātāja 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot daiļliteratūras izmantošanas iespējas 4-5 gadu vecu bērnu līdzcietības veicināšanā. Darba teorētiskajā daļā analizēts līdzcietības jēdziens, vērtēta līdzcietības veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem daiļliteratūras darbu iepazīšanas procesā. Empīriskajā daļā īstenots pedagoģiskais process 4-5 gadus vecu bērnu grupā, piedāvājot mūsdienīgus literāros darbus. Atbildot uz pētniecības jautājumu “Kā ar daiļliteratūras palīdzību var veicināt līdzcietības attīstību 4-5 gadus veciem bērniem?”, tiek secināts, ka līdzcietība ir sekmējama, izmantojot daudzveidīgas interaktīvās lasīšanas metodes, jo īpaši sarunas un notikumu prognozēšana, atsevišķu epizožu, etīžu izspēlēšana sasaistē ar bērnu personīgo pieredzi un pārdzīvojumiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 43 lappuses, tajā ietverti 3 attēli un 5 tabulas, izmantots 51 literatūras avots un darbam ir pievienoti 4 pielikumi. The qualification thesis of Irita Arharova "Fiction as a promoter of compassion for 4-5-year-old children in a preschool educational institution" was developed with the aim of theoretically researching and empirically justifying the possibilities of using fiction in promoting compassion of 4-5-year-old children. In the theoretical part of the work the concept of compassion is analyzed. The formation of compassion in 4-5-year-old children in the process of getting to know works of fiction is evaluated. In the empirical part the pedagogical process was implemented in a group of 4-5-year-old children by offering modern literary works. In response to the research question "How can the development of empathy in 4-5-year-old children be promoted with the help of fiction?", it is concluded that empathy can be promoted by using various interactive reading methods, especially conversations and predicting events, acting out individual episodes and essays in connection with children's personal experiences. The volume of the qualification work is 43 pages, it includes 3 pictures and 5 tables, 51 literary sources are used, and 4 appendices are attached.