Grupas vides iekārtojums kā viens no veiksmīgas adaptācijas priekšnoteikumiem 1,5 – 3 gadus veciem bērniem
Author
Kuruzo, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Diāna Kuruzo Darba zinātniskais vadītājs: Baiba Kaļķe Kvalifikācijas darba nosaukums: “Grupas vides iekārtojums kā viens no veiksmīgas adaptācijas priekšnoteikumiem 1,5 – 3 gadus veciem bērniem” Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, kā grupas vide var sekmēt 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē? Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika izpētītas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par adaptācijas procesu būtību. Tika izzinātās 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas īpatnības un kā grupas vides iekārtojums ietekmē bērnu adaptāciju. Kvalifikācijas empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma metodes. Tika izveidoti adaptācijas procesa vērtēšanas kritēriji un izveidots pētāmās bāzes raksturojums. Tika veikts un aprakstīts pētījums par grupas vides iekārtojuma ietekmi uz bērnu adaptāciju. Pētījuma sākumā un beigās iegūtie dati tika atspoguļoti un analizēti. Pētījuma beigās tika noformulēti secinājumi. Darba apjoms: 41 lapaspuse, 16 attēli, 4 tabulas, 26 literatūras avoti. Atslēgvārdi: adaptācija, grupas vide, pirmsskola, 1.posms. Author of the work: Diāna Kuruzo Scientific supervisor: Baiba Kaļķe Title of the qualification work: "Arrangement of the group environment as one of the prerequisites for successful adaptation for 1.5 - 3 - year-old children". The purpose of the qualification work is to investigate how the group environment can promote the adaptation of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution. The qualification work consists of a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, the knowledge of pedagogues and psychologists about the nature of adaptation processes was studied and analyzed. The peculiarities of adaptation of 1.5 to 3-year-old children and how the group environment affects children's adaptation were learned. The empirical part of the qualification describes the research methods. The evaluation criteria of the adaptation process were created, and the characteristics of the researched base were created. A study was conducted and described the influence of the group environment on children's adaptation. The data obtained at the beginning and end of the study were reflected and analyzed. At the end of the study, conclusions were formulated. Work volume: 41 pages, 16 images, 4 tables, 26 literature sources. Keywords: adaptation, group environment, preschool, 1st stage.