Vides ietekme pašvadītas mācīšanās sekmēšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Autor
Apsīte, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Santa Apsīte. Darba nosaukums: Vides ietekme pašvadītas mācīšanās sekmēšanā 4-5 gadus veciem bērniem. Darba mērķis ir teorētiski pamatot, noteikt un eksperimentāli pārbaudīt pedagoģiskos nosacījumus mācību vides izveidei, lai sekmētu pašvadītu mācīšanos 4-5 gadus veciem bērniem. Literatūras analīze ļāva secināt, ka pašvadītas mācīšanās sekmēšana pirmsskolas vecumam ir saistīta ar bērna dažāda veida aktivitāšu attīstību, kurā viņš gūst iespēju izpausties. Pētījums pierādīja, ka pedagoģiskie apstākļi ļauj vispusīgi attīstīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu, veicinot pašvadītas mācīšanās sekmēšanu. Autores identificētos pedagoģiskos apstākļus var izmantot pirmsskolas bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā. Pētījuma darbu veido 37 lpp., t.sk. 6 tabulas, 5 attēli, 36 avotus un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: vide, pašvadīta mācīšanās, sekmēšana, caurviju prasmes, vidējā pirmsskolas vecuma bērni Author of the paper: Santa Apsite. Title of the paper: The influence of the environment in promoting self-directed learning in 4-5 year old children. The aim of the paper is to theoretically substantiate, determine and experimentally test the pedagogical conditions for promoting self-directed learning for 4-5 year old children. The literature analysis made it possible to conclude that the promotion of self-directed learning for preschool age is related to the development of various types of activities of the child, in which he gets the opportunity to express himself. The research proved that the pedagogical conditions allow comprehensive development of the child of middle preschool age, contributing to the promotion of self-directed learning. The pedagogical conditions identified by the author can be used to promote self-directed learning of preschool children. The research paper consists of 37 pages, incl. 6 tables, 5 pictures, 36 sources and 5 appendices. Key words: environment, self-directed learning, facilitation, transition skills, children of middle preschool age