Emocionālās inteliģences veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 3. vecumposmā (5 – 6 gadi)
Autor
Tāraude, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma - „Emocionālās inteliģences veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 3. vecumposmā (5 – 6 gadi)”. Autore – Loreta Tāraude. Darba vadītājs – Latvijas Universitātes lektores p.i. mg.paed. – Inese Eglīte. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt, kā, ar kādām metodēm var veicināt emocionālo inteliģenci pirmsskolas izglītības iestādē. Tēma par emocionālās inteliģences veicināšanu ar vien biežāk tiek aktualizēta izglītības programmās, kā, piemēram, par vienu no galvenajiem mērķiem izvirzot emocionālo attīstību, līdz ar to emocionālās inteliģences veicināšana ir svarīga jau pirmsskolā. Teorētiskajā darba daļā analizēta literatūra par emocionālās inteliģences būtību un tās veidošanās pamatnosacījumiem, raksturota tās veicināšanas nozīme pirmsskolas izglītības posmā. Kvalifikācijas darba pētījuma ietvaros tika izstrādātas emocionālās inteliģences veicināšanas nodarbību plāns 3. vecumposma grupai, veiktas pārrunas ar bērniem, kas piedalījās nodarbībā. Pētījumā iegūtie rezultāti tika izmantoti, lai secinātu kādas metodes var veicināt bērnu emocionālās inteliģences attīstību. Atslēgas vārdi: emocionālā inteliģence, pirmsskolas izglītības iestāde, metodes, emocionālās inteliģences veicināšana. Kvalifikācijas darbs sastāv no sastāv no 4 daļām. Darba autore pirmajā daļā apraksta 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojumu, sīkāk aprakstot kognitīvo, emocionālo un sociālo attīstības raksturojumu. Otrajā daļā autore apraksta emocionālās inteliģences jēdziena attīstību un veidošanās faktorus. Trešajā daļā autore apraksta emocionālās inteliģences veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Ceturtajā daļā autore apraksta empīrisko daļu par emocionālās inteliģences veicināšanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē 3. vecumposmā (5-6 Gadi). Darba nobeigumā autore, balstoties uz teorētisko pētījumu, veic secinājumus. The qualification work theme “Opportunities for stimulating development of emotional intelligence at preschool in the 3rd age stage (5 – 6 years)” Author – Loreta Tāraude. Supervisor - lecturer of the University of Latvia p.i. mg. – Inese Eglīte. The goal of the qualification work is to theoretically and practically investigate how and with what methods emotional intelligence can be enhanced in preschool. The topic of enhance the emotional intelligence is brought up more and more often in educational programs, for example, by making emotional development one of the main goals, therefore promoting emotional intelligence is important already in preschool. The theoretical part of the work analyses the literature on the nature of emotional intelligence and the basic conditions for its formation, and describes the importance of enhance it at the stage of preschool education. As part of the qualification research, a lesson plan for enhance the emotional intelligence was developed for the 3rd age group, discussions were held with the children who participated in the lesson. The results obtained in the study were used to conclude what methods can enhance the development of children's emotional intelligence. Keywords: emotional intelligence, preschool educational institution, methods, promotion of emotional intelligence. The qualification work consists of the qualification work consists of consists of 4 parts. In the first part, the author describes the characteristics of the age stage of 5-6-year-old children, describing in more detail the characteristics of cognitive, emotional and social development. In the second part, the author describes the development of the concept of emotional intelligence and the factors of its formation. In the third part, the author describes the possibilities of promoting emotional intelligence in a preschool educational institution. In the fourth part, the author describes the empirical part about the possibilities of promoting emotional intelligence in a preschool educational institution in the 3rd age stage (5-6 years). At the end of the work, the author draws conclusions based on the theoretical research.