Pedagoģiskais atbalsts bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādēs
Автор
Žaime, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autors: Santa Žaime Kvalifikācijas darba nosaukums: Pedagoģiskais atbalsts bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādēs. Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt zinātnisko literatūru un spēkā esošos normatīvos aktus Latvijā un apkopot pedagogu pieredzi par pedagoģisko atbalstu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pirmsskolā. Kvalifikācijas darba pētījuma saturs un rezultātu apraksts - aplūkojot literatūru, normatīvos aktus un metodiskos ieteikumus, tika izstrādāta anketa, kas sniedza darba autorei patiesu situācijas redzējumu no praktizējošiem pirmsskolas pedagogiem. Respondentu viedokļu apkopojums liecina par to, ka lielākā daļa pirmsskolas pedagogi uzskata, ka nav kompetenti sniegt pedagoģisko atbalstu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, uzskata, ka trūkst zināšanu darbam ar šādiem bērniem, kā arī uzskata, ka pedagoģiskā darba procesa nodrošināšanā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir nepieciešams asistents. Kvalifikācijas darba apjoms - 44 lapaspuses, 17 attēli, 2 tabulas, 27 bibliogrāfiskās satura vienības, 1 pielikums. Author of the qualification paper: Santa Žaime Name of the qualification paper: Pedagogical support for children with mental disabilities in pre-schol education The purpose of the qualification paper: to analize scientific literature and valid regulatory acts in the Republic of Latvia, and to summarize experience of teachers about pedagogical support for children with mental disorders in preschool. The contents and results of the qualification paper: by revision of literature, regulatory acts and methodical recommendations, a questionnaire was developed, that provided the author of the paper with a true vision of the situation from practicing preschool teachers. The summary of the respondents' opinions shows that the majority of preschool teachers believe that they are not competent to provide pedagogical support to children with mental developmental disabilities, they believe that they lack the knowledge to work with such children, and also they believe that in providing the pedagogical work process for children with mental developmental disabilities an assistant is needed. Extent of the qualification paper: - 44 pages, 17 pictures, 2 tables, 27 bibliographic content units, 1 annex.