Kraft alus tirgus konkurences un attīstības tendences Latvijā.
Author
Lankšs, Raimonds
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izstrādāt Kraft alus tirgus konkurences novērtējumu un attīstības tendenču scenārijus Latvijā tirgus spēlētāju lēmumu pieņemšanas procesa vajadzībām. Pirmajā nodaļā tiek aplūkoti tirgus un konkurences teorētiskie aspekti, tirgus koncentrācijas un konkurences analīzes metodes. Otrajā nodaļā tiek izpētīts un aprakstīts Latvijas alus nozares raksturojums, kas iekļauj alus nozares normatīvos aktus, alus tirgus dinamiku un vadošo Kraft alus ražotāju ekonomisko aprakstu. Trešajā nodaļā tika veikta Latvijas Kraft alus tirgus koncentrācijas analīze, Latvijas Kraft alus nozares ekspertīze un Latvijas Kraft alus nozares piecu konkurences spēku analīze. Lai arī Latvijas Kraft alus tirgus ir daļēji piesātināts, tajā ir vieta jaunām alus darītavām. Kraft alus popularitāte tikai aug, kas dod iespēju jaunām alus darītavām iekarot Kraft alus tirgus daļu. Autors no pētījuma ir veicis secinājumus un devis priekšlikumus Latvijas Kraft alus tirgus attīstībai. Atslēgvārdi: Kraft alus, alus tirgus, konkurences analīze, tirgus koncentrācijas indekss The aim of the diploma paper is to assess the Kraft beer market competition and development trend scenarios in Latvia for the decision-making process of market players. The first chapter deals with theoretical aspects of market and competition, market concentration and competition analysis methods. The second chapter examines and describes the characteristics of the Latvian beer industry, which includes beer industry regulations, beer market dynamics and the economic description of the leading Kraft beer producers. In the third chapter, the concentration analysis of the Latvian Kraft beer market, the expertise of the Latvian Kraft beer industry and the analysis of the five competitive forces of the Latvian Kraft beer industry were carried out. Although the Latvian Kraft beer market is partially saturated, there is room for new breweries. The popularity of Kraft beer is only growing, which gives new breweries the opportunity to capture the market share of Kraft beer. The author has drawn conclusions from the research and made proposals for the development of the Latvian Kraft beer market. Keywords: Craft beer, beer market, competition analysis, market concentration index