Pusaudžu (14-18 gadi) veselības informācijas sniegšanas tiesiskā regulējuma problēmjautājumi
Autor
Gaile, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rodiņa, Anita
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs ir veltīts šādas tēmas izpētei „Pusaudžu 14-18 gadi veselības informācijas sniegšanas tiesiskā regulējuma problēmjautājumi.” Maģistra darba mērķis ir izpētīt pusaudžu veselības informācijas sniegšanu un ar to saistītos tiesiskā regulējuma problēmjautājumus, sniedzot iespējamos priekšlikumus tiesiskā regulējuma pilnveidošanai. Maģistra darbā izvirzīti uzdevumi:izpētīt pusaudža datu apstrādi veselības diagnostikas jomā; raksturot tiesiskos aspektus datu apstrādes jomā no vecāku un bērnu pozīcijām; apkopot un analizēt izteiktās atziņas par veselības informāciju, to apstrādi. Zinātniskā pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi par problēmjautājumiem, kas saistīti ar veselības informācijas sniegšanu pusaudžiem vecumā no 14-18 gadiem, kā arī izvirzīti priekšlikumi veikt grozījumus Bērnu tiesību aizsardzības likumā un Pacientu tiesību likumā. The Master’s thesis is dedicated to the research on the following topic “Problems of the legal regulation of the provision of health information for adolescents aged 14-18 years.” The aim of the Master’s thesis is to study the provision of adolescent health information and related legal framework issues, providing possible proposals for improving the legal framework. Tasks set forth in the master's thesis: to study adolescent data processing in the field of health diagnostics; describe the legal aspects in the field of data processing from the positions of parents and children; to collect and analyze the opinions expressed about health information, their processing. As a result of the scientific research, conclusions have been drawn on problematic issues related to the provision of health information to adolescents aged 14-18 years, as well as proposals to amend the Law on the Protection of Children's Rights and the Law on Patients' Rights.