Diferencētu uzdevumu izveide angļu valodas mācību stundās 5. klasē
Автор
Lucaua, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mācību materiālu pielāgošana skolēnu dažādo zināšanu un spēju līmeņiem ir būtisks efektīvas mācīšanas aspekts mūsdienās. Diferencēšanas jēdziens ir svarīga pieeja šī mērķa sasniegšanai, jo tā atzīst studentu individuālās atšķirības mācīšanās stilos, spējās un interesēs. Šajā diplomdarbā tiek apskatīta diferencētu mācīšanās uzdevumu izveides nozīme 5. klases angļu valodas stundās, lai pielāgotu to atbilstoši dažādu skolēnu mācīšanās prasmēm un atšķirīgajiem angļu valodas zināšanu līmeņiem. Diplomdarba mērķa sasniegšanai, tika veikts pētījums, 5. klases 22 skolēnu grupā privātā vidusskolā Rīgā divu mēnešu garumā. Pētījuma gaitā tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: skolotāju un skolēnu anketēšana, studentu profilu analīze un mentora atsauksmes. Darbā tiek sniegti diferencētu mācību uzdevumu piemēri, kurus skolotāji var izmantot 5. klases angļu valodas stundās. Šie piemēri ietver grupu uzdevumus, diferencētus lasīšanas uzdevumus un teksta izpratnes uzdevumu lapas, un gramatikas izpratnes uzdevumus ar atgādnēm. Visbeidzot, tiek uzsvērta uzdevumu plānošanas un pielāgošanas nozīme, bet jo īpaši, skolotāju darba refleksijas nozīme un nepārtraukta uzdevumu pielāgošana, lai nodrošinātu, ka visi skolēni tiek izaicināti un atbalstīti, lai sasniegtu savu potenciālu. Atslēgvārdi: angļu valodas prasmes, angļu valodas stundas, diferencētā mācīšana, kvalitatīvi mācību uzdevumi, piektā klase, refleksija, studentu mācīšanās prasme. Meeting the diverse learning needs of students is a crucial aspect of effective teaching in today's classrooms. The concept of differentiated instruction is an essential approach to achieve this goal, as it recognizes the individual differences in students' learning styles, abilities, and interests. This Paper discusses the importance of creating differentiated learning tasks in Grade 5 English language classes to accommodate diverse student learning skills and varying levels of English proficiency. To reach the aim a case study of 22 students was conducted over a two-month period at a private secondary school in Riga. The data were collected by the questionnaires to teachers and students, student profile analysis, and mentor feedback. The Paper provides examples of differentiated learning tasks that teachers can use in Grade 5 English lessons. These examples include group assignments, differentiated reading comprehension, and grammar comprehension task with reminders. Finally, the importance of teachers reflecting on their practice and adjusting their instruction continually is emphasized to ensure that all students are challenged and supported to achieve their full potential.