Lomu spēles elementi 5. klases skolēnu runātprasmju pilnveidei krievu valodas kā svešvalodas stundās
Autor
Matisa, Katarina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kosheleva, Elena
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Lomu spēles elementi 5. klases skolēnu runātprasmju pilnveidei krievu valodas kā svešvalodas stundās. Diplomdarbs ir veltīts lomu spēļu lomas izpētei un to efektivitātes izvērtēšanai runas mācīšanā krievu valodas kā svešvalodas stundās. Šī darba aktualitāte ir saistīta ar to, ka skolēniem bieži ir grūtības runāt svešvalodā. Iemesls tam bieži ir valodas barjera un bailes kļūdīties. Pēc daudzu valodnieku un metodiķu domām, kas specializējas svešvalodas mācīšanā, tostarp E.N. Solovovas, N.D. Gaļskovas un A.V. Konišķevas, spēles, tostarp lomu spēles, palīdz samazināt valodas barjeru un pārvarēt bailes kļūdīties, kā arī veido studentu komunikatīvo kompetenci. Autores uzmanības centrā ir mūsdienu runas attīstības prasmju analīze, lomu spēļu izmantošana mācībās, mūsdienu runas prasmju attīstīšanas metodes, kā arī lomu spēļu funkcijas un loma. Darba praktiskajā daļā autors apraksta savu praktisko pētījumu norisi: skolēnu runas prasmju diagnostiku un lomu spēļu testēšanu krievu valodas kā svešvalodas stundā. Atslēgas vārdi: runāšana, komunikatīvā pieeja, spēle, lomu spēle, dialogs un monologa runa. The topic of this study is the development of speaking skills of 5th graders through the use of role-playing elements in a Russian as a foreign language lesson. This diploma study is devoted to researching the role of role-playing games and evaluating their effectiveness in teaching speaking in Russian as a foreign language classes. The relevance of this work is based on the fact that pupils often find it difficult to speak a foreign language. The reason for this is often the language barrier and the fear of making mistakes. According to many linguists and methodologists specialising in foreign language teaching, including E.N. Solovova, N.D. Galskova and A.V. Konyscheva, games, including role-playing games, help to reduce the language barrier and overcome the fear of making a mistake, as well as to form communicative competence of students. The author focuses on an analysis of modern speaking skills, the use of play in teaching, modern methods of developing speaking skills, and the function and role of role-playing. In the practical part of the study the author describes the course of her own practical research: diagnostics of students' speech skills and the testing of role-plays in a Russian as a foreign language class. Key words: speaking, communicative approach, play, role play, dialogue and monologue.