Show simple item record

dc.contributor.advisorRūdolfa, Arta
dc.contributor.authorTumase, Ketlīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:21Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94668
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63141
dc.description.abstractPēdējo gadu tehnoloģiju nerimstošā attīstība, Eiropas komisijas pasludinātā “digitālā desmitgade”, kā arī mākslīgā intelekta popularitātes straujais pieaugums paredz, ka sabiedrības digitālās prasmes jāsekmē visos izglītības posmos. Pirmsskolas vecumposmā digitālo prasmju sekmēšanu, ko caurvij arī algoritmiskās domāšanas attīstība, var nodrošināt arī ar izglītojošās robotikas integrēšanu mācību procesā. Pirmsskolas pedagogi atzīst, ka viens no galvenajiem šķēršļiem tehnoloģiju iekļaušanai mācību procesā ir mācību materiālu pieejamības trūkums, kas noteica maģistra darba mērķi - izpētīt, kā pirmsskolas izglītības 3. posma dabaszinātņu mācību jomas nodarbībās var sekmēt analītiski algoritmiskās domāšanas attīstību, iekļaujot izglītojošo robotu Photon. Maģistra darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, rekomendācijām pedagogiem darbā ar izglītojošo robotu un nobeiguma. Pirmajā, otrajā un trešajā nodaļā atspoguļota teorētiskās literatūras analīze par analītiski algoritmisko domāšanu, mācību procesu pirmsskolā, tehnoloģiju bagātinātu mācību procesu, mācību materiāliem pirmsskolas izglītības posmā tehnoloģiju izmantošanas kontekstā. Ceturtā nodaļa veltīta pētījuma empīriskās daļas izklāstam, kurā veikta normatīvo dokumentu analīze, aprakstīta pētījuma metodoloģija, izstrādāto mācību materiālu aprobācijas posms, strukturēts pedagoģiskā procesa novērojums, daļēji strukturētas intervijas ar pedagogiem, kā arī ekspertu anketēšana, lai gūtu novērtējumu izstrādāto mācību materiālu atbilstībai mērķim. Maģistra darbs klasificējams kā darbības pētījums, kura izstrādē un datu analīzē izmantotas jauktas pētījuma metodes. Darba gaitā izstrādātie mācību materiāli un metodiskie ieteikumi pedagogiem apkopoti vietnē un publiski pieejami visiem pirmsskolas pedagogiem. Pēc iegūto datu analīzes darba autore secina, ka ir sasniegts pētījumā izvirzītais mērķis un rasta atbilde uz pētījuma jautājumu.
dc.description.abstractThe relentless development of technology in recent years, the European Commission's Digital Decade and the rapid rise of artificial intelligence mean that society's digital skills need to be promoted at all levels of education. At preschool age, the promotion of digital skills, including the development of computational thinking, can be ensured by integrating educational robotics into the learning process. Preschool teachers acknowledge that one of the main barriers to the inclusion of technology in the learning process is the lack of availability of learning materials, which determined the aim of the master thesis - to investigate how the development of computational thinking can be fostered in the science curriculum of preschool education (stage 3), by including the Educational Robot Photon. The master thesis “Designing Teaching Materials and Methodology for the Development of Students’ Computational Thinking with the Educational Robot Photon in Stage 3 of Preschool Education” consists of an introduction, 4 chapters, recommendations for educators working with the educational robot and a conclusion. The first, second and third chapters present the analysis of theoretical literature on computational thinking, learning process in preschool, technology-enhanced learning process, learning materials in the context of the use of technology in preschool education. The fourth chapter is devoted to the empirical part of the research, which includes an analysis of normative documents, a description of the research methodology, the validation phase of the developed learning materials, structured observation of the pedagogical process, semi-structured interviews with teachers, and a questionnaire survey of experts to assess the relevance of the developed learning materials to the purpose. The Master's thesis can be classified as an action research, in the design and data analysis of which mixed research methods were used. The teaching materials and methodological recommendations for teachers developed in the course of the work have been compiled on the website and are publicly available to all preschool teachers. After analysing the data, the author concludes that the objective of the study has been achieved and the research question has been answered. Keywords: computational thinking, preschool, teaching materials for the use of educational robot, natural sciences.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectanalītiski algoritmiskā domāšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectmācību materiāli izglītojošā robota izmantošanai
dc.subjectdabaszinātnes
dc.titleMācību materiālu un metodikas izstrāde analītiski algoritmiskās domāšanas attīstīšanai pirmsskolas izglītības 3. posmā ar izglītojošo robotu "Photon"
dc.title.alternativeDesigning Teaching Materials and Methodology for the Development of Students’ Computational Thinking with the Educational Robot "Photon" in Stage 3 of Preschool Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record