Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorSurovceva, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:22Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94695
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63146
dc.description.abstractDarbā aprakstīts pētījums par daļas jēdziena izpratnes veidošanu tematā “Kā lieto decimāldaļas un procentus” tēmas “Decimāldaļas, to attēlojums uz skaitļu ass un salīdzināšana” ietvaros. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta, kas sastāv no 34 avotiem, un 6 pielikumiem. Darba apjoms ir 65 lappuses. Darbā ir ietverti 67 attēli. Pamatojoties uz iegūtiem secinājumiem, ir izstrādātas metodiskas rekomendācijas daļu jēdziena izpratnes veidošanā decimāldaļu apguvē 5.klasē. Pirmajā nodaļā tiek apskatīta daļas jēdziena apkopota teorētiskā analīze. Uzmanība pievērsta daļas jēdziena saistībai ar nogriežņa mērīšanu, daļas decimālajam pierakstam un procentu jēdzienam. Otrajā nodaļā veikta daļu uzdevumu veidu teorētiskā analīze. Teorētiski aplūkoti trejādi daļu un procentu uzdevumi, kā arī veikta 2023. gada diagnosticējošā darba saistošo uzdevumu Carnikavas pamatskolas 6.klašu skolēnu risinājumu analīze. Teorētiski ir arī apskatīti uzdevumi, kas atbilst pētījumā izvēlētajai tēmai, t. i., decimāldaļu salīdzināšana, saskaitīšana un atņemšana. Trešajā nodaļā ir pētītas psihiskās un intelektuālās attīstības īpatnības 5.klašu skolēniem, kas norāda uz pusaudžu vajadzībām un interesēm, kurus ņemot vērā, var nodrošināt veiksmīgu mācību procesa norisi. Ceturtajā nodaļā autore detalizēti apraksta pētījuma praktisko daļu – tēmas apguves norisi, autores izmantotas mācīšanās un vērtēšanas metodes, kā arī mācību saturu, ko autore ir apkopojusi un atlasījusi, lai izveidot mācību materiālus, ko izmantoja, lai atbildēt uz pētījuma jautājumu. Noslēdzoties pētījumam, autore ir veikusi iegūto rezultātu analīzi, secinot, ka modelēšanas un problēmrisināšanas prasmes pozitīvi veicina daļu jēdziena izpratnes veidošanu, jo pēc tēmas apguves ir palielinājies to skolēnu skaits, kas spēj ar izpratni reproducēt mācību saturu.
dc.description.abstractThe diploma thesis describes a study on the formation of developing an understanding of fractions, within the topic "How are decimals and percentages used?", in the fifth grade within the subtopic "Decimals, their representation on the number line and comparison". The thesis consists of introduction, 4 chapters, conclusions and proposals, a list of used literature, which consists of 34 sources, and 6 appendices. The volume of the thesis is 65 pages. The thesis contains 67 images. Based on the obtained conclusions, methodical recommendations have been developed for developing the understanding of the concept of fractions in learning decimals in the 5th grade. The first chapter deals with a summarized theoretical analysis of the concept of part. Attention is paid to the relationship of the concept of a part with the measurement of the length of a segment, the notation of decimals and the concept of percentages. In the second chapter, a theoretical analysis of the types of problems by fractions is carried out. The types of decimals and percentages problems were theoretically examined, as well as an analysis of the solutions of the 6th grade students of Carnikava elementary school to the corresponding problems of the 2023 diagnostic work. Theoretically, tasks corresponding to the topic selected in the study have also been examined, i.e., comparing, adding and subtracting decimals. The third chapter examines the peculiarities of mental and intellectual development of 5th grade students, which indicate the needs and interests of teenagers, which can be taken into account to ensure a successful learning process. In the fourth chapter, the author describes in detail the practical part of the research - the process of learning the topic, the learning and evaluation methods used by the author, as well as the learning content that the author has collected and selected to create learning materials used to answer the research question. At the end of the research, the author has analyzed the obtained results, concluding that modeling and problem solving skills positively contribute to the formation of understanding of fraction concepts, because after learning the topic, the number of students who are able to reproduce the learning content with understanding has increased.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdaļas jēdziens
dc.subjectprocentu jēdziens
dc.subjectdecimāldaļas
dc.subjectmodelēšana
dc.subjectproblēmrisināšana
dc.titleDaļas jēdziena izpratnes veidošana tematā “Kā lieto decimāldaļas un procentus?” 5. klasē
dc.title.alternativeDeveloping an Understanding of Fractions, Within the Topic "How are Decimals and Percentages Used?", in the Fifth Ggrade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record