Show simple item record

dc.contributor.advisorMuze, Agata
dc.contributor.authorGustas, Ksenija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:25Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94750
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63161
dc.description.abstractMūsdienās, starp pasaulē arvien pieaugošo digitālo plašsaziņas līdzekļu pārpilnību, plakāts joprojām ir svarīgs vizuālās komunikācijas veids un nozīmīgs medijs dizaineru mākslinieciskajai izpausmei. Tas var kļūt ne tikai par skaistu, dekoratīvu mākslas darbs interjerā, bet arī ar savu vēstījumu veicināt pilsētu atpazīstamību un tūrismu. Diplomdarba ietvaros analizēti dažādi literatūras avoti un dizaina darbu paraugi. Darba teorētiskajā daļā tiek sniegts vispārējs ieskats par plakātu mākslu, tūrisma plakātu dizaina vēsturi un dizainu mūsdienās, kā arī tiek apskatītas tūrismu veicinoša dizaina iezīmes un sešu Latvijas pilsētu raksturojošie grafiskie simboli. Empīriskajā daļā tiek analizēti 15 Latvijas un ārzemju mākslinieku plakāti un noskaidrotas, kādas ir vizuāli stilistiskās iezīmes mūsdienās, kas spēj uzrunāt auditoriju. Diplomdarba mērķis ir izstrādāt plakātu sēriju Latvijas pilsētām, kas spētu veicināt tūrismu. Darba rezultātā radīts plakātu dizains sešām pilsētām Latvijā, katrs plakāts ir atšķirīgs, bet stilistiski vienots. Atslēgvārdi: plakāts, plakātu māksla, plakātu dizains, tūrisms, zīmols, pilsēta.
dc.description.abstractIn spite of the world's ever-increasing wealth of digital media, posters continue to be a vital tool for visual communication and an important medium for designers' artistic expression. It can become not only a beautiful, decorative work of art in the interior but also promote city recognition and tourism with its message. The diploma thesis analyzes several literary sources and samples of design work. The theoretical part of the work provides a general overview of poster art, the history, and design of tourism posters today, as well as the features of tourism-promoting design and the graphic symbols characterizing six Latvian cities. In the empirical part, 15 posters by Latvian and foreign artists are analyzed to determine what visual stylistic features can appeal to the audience today. The aim of the thesis is to create a series of posters for Latvian cities that could promote tourism. As a result of the work, poster designs were created for six cities in Latvia; each poster is different but stylistically unified.1 Keywords: poster, poster art, poster design, tourism, brand, city.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMākslas zinātne
dc.subjectplakāts
dc.subjectplakātu māksla
dc.subjectplakātu dizains
dc.subjecttūrisms
dc.subjectzīmols
dc.titleTūrisma plakātu dizaina vizuāli stilistiskie aspekti
dc.title.alternativeVisual Stylistic Aspects of Poster Design
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record