• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Accenture Twitter profila sentimentu analīze: inženiertehniskā pieeja marketinga ieskatiem

Thumbnail
View/Open
303-93914-Omeljanovica_Marija_ms19142.pdf (1.782Mb)
Author
Omeļjanoviča, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt atkārtoti lietojamu programmu tvītu sentimenta analīzei, izmantojot datu skrāpēšanas un mašīnmācīšanās metodes. Pētījums ietver attiecīgās literatūras analīzi un Twitter datu vākšanu. Savāktie dati tiek iepriekš apstrādāti un no tiem tiek izņemta nebūtiska informācija. Sentimenta analīze tiek veikta, izmantojot tādas metodes kā dabiskās valodas apstrāde un Naive Bayes, lai klasificētu katra tvīta noskaņojuma polaritāti. Pētījumā tiek analizētas tendences, kā cilvēki reaģē uz tēmām, kuras Accenture skar Twitter, un, pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiek piedāvāti mārketinga ieskati un programma, kas spēj prognozēt jauna tvīta polaritāti.
 
The aim of this bachelor thesis is to develop a reusable application for tweet sentiment analysis using data scraping and machine learning techniques. The research includes analysis of relevant literature and collection of Twitter data. The collected data is pre-processed and irrelevant information is removed. Sentiment analysis is performed using techniques such as natural language processing and Naive Bayes to classify the sentiment polarity of each tweet. The study analyses trends in how people react to the topics Accenture covers on Twitter, offers marketing insights based on the results and program which is able to predict a sentiment of a new tweet.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63316
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV