Eksportu ietekmējošie faktori MVU Latvijā poligrāfijas nozarē
Author
Demidenoka, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek uzpētiti faktori, kuri ietekmē Latvijas MVU eksportu poligrāfijas nozarē. Autors izvirza hipotēzi, ka Latvijas tipogrāfijās eksportu lielāka joma ietekmē ārējie faktori un riski, nevis iekšējie faktori, analīzes gaitā hipotēze apstiprinājās. Pirmajā nodaļā autors izpēta ārējos un iekšējos faktorus, kas ietekmē uz eksportu kopā ar riskiem, kuri tiek atspoguļoti literatūrā. Otrajā nodaļā tika veikta kopējā Latvijas eksporta analīze un detalizēta poligrāfijas nozares eksporta analīze. Analīzes rezultāti parādīja, ka Ziemeļeiropas valstis veido lielāko eksporta daļu un var būt ienesīgs tirgus poligrāfijas uzņēmumiem Latvijā. Trešajā nodaļā tiek pētīts tipogrāfiju ekspertu viedoklis par aktuālajiem eksporta problēmam un riskiem, ar ko tipogrāfijas saskaras. Papildus tika veikta 2 tipogrāfiju finanšu darbības analīze, lai salīdzināt dažāda lieluma un dažādu eksporta pieredzi uzņēmumus. This bachelor thesis examines the factors that have an influence on export in SMEs in Latvia in the printing industry. The author puts forward the hypothesis that export in Latvian printing houses is influenced more by external factors and risks, than internal factors, and during the analysis, the hypothesis was confirmed. In the first chapter author examined external and internal factors that influence export and together with export risks analyzed how they are reflected in the literature. In the second chapter, the analysis of overall exports in Latvia and a detailed analysis of printing industry exports was done, the results showed that Northern Europe countries are taking the biggest part of export and could be beneficial for printing companies. The third chapter investigates the opinion of printing house experts about current export challenges and risks that printing houses face in exporting. Additionally, the analysis of the financial activities of 2 printing houses was done, in order to compare different sizes and different export-experienced companies.