• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārmaiņas darba organizācijā Covid-19 krīzes laikā – hibrīddarbs un attālinātais darbs valsts pārvaldē.

Thumbnail
View/Open
303-94929-Kicigina_Melisa_mk21287.pdf (991.1Kb)
Author
Kičigina, Melisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Šīs maģistra darbs ir veikts ar mērķi izpētīt attālināta darba priekšrocības un trūkumus, attīstības iespējas Latvijas publiskajā sektorā. Kā arī, maģistra darba ietvaros bija svarīgi analizēt klientu apmierinātību saņemot publiskos pakalpojumus tiešsaistē. Lai iegūt datus par klientu pieredzi pēc valsts iestāžu pārejas uz attālināto darbu tika izvērtēta viena Latvijas valsts iestāde, kur efektīvi un veiksmīgi tiek izmantots attālinātais darbs. Šī maģistra darba iegūtie rezultati liecina par to, ka attālināta darba un e-pārvaldes rīku popularitāte pieaug ar katru gadu Latvijas pubiskajā sektorā, pat pandēmijai beidzoties, tomēr Latvija joprojām dzīvo liela cilvēku daļa, kuriem nav interneta, datora un prasmju sūtīt iesniegumus, dokumentus, veidlapas elektroniski valsts iestādēm.
 
This Master's thesis was made with the aim of studying the advantages and disadvantages of remote work and development opportunities of remote work in the public sector of Latvia. Also, as part of this Master's thesis, it was important to analyze customer satisfaction when receiving public services online. In order to obtain data on customer experience after the transition of state institutions to remote work, one Latvian state institution was evaluated, where remote work is used effectively and successfully. The results of this Master's thesis show that the popularity of remote work and e-government tools is growing every year in the Latvian public sector, even after the pandemic has ended, but there is still a large part of people in Latvia who do not have an internet, a computer and needed skills to send submissions, documents, forms electronically to state institutions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63414
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV