Vizuālā komunikācija un valodas integrēta apguve vidusskolā
Автор
Astratova, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās mācību satura un valodas integrēta apguve (CLIL) ir noderīga mācīšanas un mācīšanās pieeja, jo tā piedāvā unikālu iespēju apgūt mācību priekšmetu svešvalodā. Neraugoties uz to, ka Latvijā jau kādu laiku tiek ieviesta CLIL, tās materiālus ir grūti atrast, kā arī trūkst informācijas par integrētu vizuālās komunikācijas un angļu valodas mācīšanu. Tāpēc šī darba mērķis bija izpētīt CLIL pieeju, kas tika īstenota vizuālās komunikācijas stundās Latvijas vidusskolā, piedaloties desmit izglītojamiem 16 gadu vecumā. Datu ieguvei tika izmantota gadījuma izpēte, tostarp anketas, testi un pedagoģiskie novērojumi kā pētniecības instrumenti. Rezultāti liecināja, ka izglītojamie pozitīvi vērtēja CLIL un, ka šīs pieejas izmantošana uzlaboja viņu lasīšanas un runāšanas prasmes vizuālās komunikācijas stundu kontekstā angļu valodā, neskatoties pat uz salīdzinoši īso tās īstenošanas periodu. Izanalizējot pārbaudījumu rezultātus pirms gadījuma pētījuma un pēc tā, var secināt, ka CLIL pieejas izmantošana sekmē vizuālās komunikācijas mācību priekšmeta apguvi un lasīšanas un runāšanas prasmju pilnveidi angļu valodā. Nowadays, Content and Language Integrated Learning (CLIL) has been promoted as a useful teaching and learning approach, as it offers a unique opportunity to study a subject through a foreign language. Despite the fact that CLIL has been implemented in Latvia for some time, it is challenging to find CLIL materials, and there is not enough information about the integrated teaching of Visual Communication and the English language. Therefore, the present study aimed to explore the CLIL approach implemented in Visual Communication lessons with a group of ten learners aged 16 at a secondary school in Latvia. A case study, including questionnaires, pre-and post-tests and observations as research tools, was used to collect the data. The results indicated that the learners were positive about CLIL and that even a relatively short period of its implementation improved their reading and speaking skills in the context of Visual Communication lessons. By analysing the results of pre-and post-tests it can be concluded that the use of CLIL in Visual Communication lessons leads to the acquisition of the subject and the development of English language reading and speaking skills.