Ķīniešu ainavu glezniecība salīdzinājumā ar Eiropas ainavu glezniecību
Author
Ģīle, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Jermaka, Karīna
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Ķīniešu ainavu glezniecība salīdzinājumā ar Eiropas ainavu glezniecību” tiek salīdzinātas ainavu glezniecības tradīcijas Ķīnā un Eiropā. Šī darba mērķis ir salīdzināt Ķīnas un Eiropas ainavu glezniecību uz izprast iemeslus, kādēļ tās ir tik atšķirīgas, kā arī atrast kopīgo abiem ainavu veidiem. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi pamatuzdevumi: 1. izpētīt ainavu glezniecības aizsākumus un attīstību Ķīnā un Eiropā, 2. izpētīt reliģijas un filozofijas lomu glezniecības stilu izveidē, 3. salīdzināt tehnikas, kas ir izmantotas ainavu glezniecībā Ķīnā un Eiropā, 4. salīdzināt izmantotos materiālus gleznu izveidē, 5. atrast kopīgo gan Ķīnas, gan Eiropas glezniecībā. Darbā tika apskatīta ainavu glezniecības attīstība, glezniecības tehnikas un reliģijas ietekme uz abiem reģioniem. Darba gaitā tika secināts, ka atšķirības ietekmēja kultūras un vēstures konteksts, kur tās gleznas radās. Ķīnas gleznām ir cieša saistība ar daoismu un konfūcismu un gleznas iemieso gleznotāja garīgo stāvokli. Eiropas gleznas parāda cilvēka izpratni par dabu. The bachelor's thesis "Comparison of Chinese Landscape Painting with European Landscape Painting" compares the traditions of landscape painting in China and Europe. The goal of this paper is to compare Chinese and European landscape painting to understand the reasons for their differences, as well as to find commonalities between the two types of landscapes. To achieve this goal, the following main tasks were set: 1. To study the origins and development of landscape painting in China and Europe, 2. To study the role of religion and philosophy in the development of painting styles, 3. To compare the techniques used in landscape painting in China and Europe, 4. To compare the materials used in creating paintings, 5. To find commonalities in both Chinese and European painting. The paper examines the development of landscape painting, painting techniques, and the influence of religion in both regions. It was concluded that the differences were influenced by the cultural and historical contexts in which those paintings were created. Chinese paintings are closely related to Taoism and Confucianism, and the paintings embody the spiritual state of the painter. European paintings show human understanding of nature.