Franču valodas kā svešvalodas gramatikas autonoma apguve, izmantojot mākslīgā intelekta rīku CHATGPT3
Автор
Dakse, Evianna Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Gridina, Jeļena
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā pētījumā tiek aplūkota mākslīgā intelekta rīka ChatGPT-3 izmantošanas efektivitāte franču valodas kā svešvalodas gramatikas autonomai apguvei. Pētījuma teorētisko pamatu veido autonomas mācīšanās teorijas un autonomas gramatikas apguves pieejas, kā arī gramatikas materiālu vērtēšanas metodoloģijas. Pētījuma praktiskā daļa ir veltīta ChatGPT-3 produkcijas analīzei, kurā tiek aplūkoti vairāki gramatikas apguves aspekti. Rezultāti liecina, ka ChatGPT-3 ir iespējams izmantot gramatikas noteikumu skaidrošanai, mācību teksta ģenerēšanai un satura personalizēšanai, tomēr šī tehnoloģija vēl nespēj radīt kvalitatīvus uzdevumus un izvērtēt lietotāja dotās atbildes. The present research studies the efficiency of using the artificial intelligence tool ChatGPT-3 for autonomous learning of grammar of French as a foreign language. The study is based on theories of autonomous learning and approaches of autonomous learning of grammar as well as methodologies of grammar materials evaluation. The practical part of this research is devoted to the analysis of the productions of ChatGPT-3 examining different aspects of grammar learning. The results indicate that ChatGPT-3 can be used for explaining grammar rules, generating text for learning and personalizing content, however, this technology is not yet capable of creating quality tasks and evaluating the responses of the user.