Dziesmu lietojums svešvalodu kompetences attīstībā pusaudža gados
Автор
Pole, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Dziesmu lietojums angļu valodas kā svešvalodas mācīšanai ir bijusi aktualitāte vairāku zinātnieku vidū, kuri ir novērojuši uzlabojumus vārdu krājumam, gramatikai un izrunai. Šis pētījums apskata indivīdus, kuri uzlabo savas angļu valodas zināšanas brīvajā laikā, nevis īpaši izveidotā vidē. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kā dziesmas var uzlabot angļu valodas zināšanas pusaudžiem, kuri mācās angļu valodu kā svešvalodu. Pētījuma veikšanai tika izmantota teksta analīze, aptaujas pētījumi un anketa. Rezultāti liecina, ka lielākajai daļai respondentu angļu valodas līmenis ir tāds pats kā izvēlētajām dziesmām (B2, B2+), izņemot hiphopa žanrā (respondentiem – B2, dziesmām – B2+). Populārākā dziesmu aktivitāte respondentu vidū bija dziesmu vārdu pārbaude, taču tikai viena trešdaļa respondentu tulkoja šos dziesmu vārdus. The use of songs for teaching English as a foreign language has been a topicality among several scholars who have observed improvements in vocabulary, grammar, and pronunciation. This study is interested in individuals improving their English during their leisure time rather than in a specifically created environment. The goal of the study is to examine the way songs can improve English knowledge for teenagers that study English as a foreign language. Text analysis, survey research, and a questionnaire were used to conduct the research. The results show that most respondents have the same English level as the songs they chose (B2, B2+), except in hip-hop genre (respondents – B2, songs – B2+). The most popular song-related activity among respondents was checking song lyrics; however, only-one third of respondents translated the lyrics.