Redzes profilakses pasākumi studējošo vidū
Autor
Bule, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Lobova, Natālija
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma – Redzes profilakses pasākumi studējošo vidū. Tēmas aktualitāti nosaka attālinātais studiju procesa veids, kas globālu ietekmes apstākļu rezultātā pēdējos gados kļuva par visizplatītāko mācību procesa veidu. Bakalaura darba mērķis – noskaidrot veiktos redzes profilakses pasākumus studentu vidū. Lai sasniegtu darba mērķi tika izvirzīti pētniecības uzdevumi: 1.Analizēt literatūras avotus par redzes profilakses pasākumiem; 2.Analizēt māszinības teorijas darbā; 3.Izveidot aptaujas anketu, lai noskaidrotu studējošo redzes profilakses pasākumus studiju procesa laikā; 4.Veikt respondentu aptauju; 5.Apkopot datus un analizēt iegūtos rezultātus; 6.Izdarīt secinājumus; Darbā tika izvirzīta hipotēze : Studentiem, kam mācību process notiek attālinātā režīmā var rasties sausuma sajūta acīs, jo netiek ievēroti redzes profilakses pasākumi. Darbā izvirzītā hipotēze apstiprinājās daļēji, jo daļai respondentu mācību process radīja sausuma sajūtu acīs, bet daļai respondentu mācību process neradīja sausuma sajūtu acīs. Pētījuma darba ietvaros tika izmantota kvantitatīva pētniecības metode. Pētniecības instruments bija anketa. Mazāk kā puse respondentu ikdienā no redzes profilakses izmanto – fiziskās aktivitātes, lieto vitamīnus, redzes vingrinājumus, sabalansētu uzturu, redzes ergonomiku, bet neliela daļa respondentu ikdienā izmanto vitamīnus un redzes vingrinājums, daži respondenti lieto sabalansētu uzturu un redzes ergonomiku. Vairāk kā puse no respondentiem piekrīt apgalvojumam, ka skata leņķis būtiski ietekmē redzi un apzinās, ka redzes ergonomika ir viens no noteicošiem redzes pasākumiem. Atslēgas vārdi : redzes ergonomika, redzes profilakse, studējošie. Topic of the bachelor's work - Vision prevention measures among students. The highlight of the topic is determined by the remote type of study process that, as a result of global influences, became the most common type of learning process in recent years. The aim of the Bachelor's work is to clarify the measures taken to prevent vision among students. Research objectives were set in order to achieve the objective of the work: 1.Analyse literature sources on vision prevention measures; 2.Analyze nursing theories at work; 3.Create a questionnaire in order to clarify the measures for the prevention of the vision of students during the study process; 4.Survey respondents; 5.Collect data and analyze results; 6.To draw conclusions; A hypothesis was raised at work: Students whose learning process takes place in remote mode may experience dryness in the eyes because vision prevention measures are not followed. The hypothesis raised at work was confirmed in part because there were respondents to whom the learning process created a sense of drought in the eyes, as well as respondents who did not develop a sense of drought in the eyes during the learning process. A quantitative research method was used as part of the study work. The research instrument was a questionnaire. Less than half of the surveyed respondents use physical activities, vitamins, vision exercises, balanced nutrition, vision ergonomics on a daily basis, but a small number of respondents use vitamins and vision exercises on a daily basis, some respondents use a balanced diet and vision ergonomics. More than half of respondents surveyed agree with the claim that the angle of view has a significant effect on vision and is aware that vision ergonomics is one of the defining measures of vision. Key words: vision ergonomics, vision prevention, students.