Pavlovsku dzimtas pārstāvju atmiņas par lasīšanu bērnībā
Autor
Pavlovska, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Pavlovsku dzimtas pārstāvju atmiņas par lasīšanu bērnībā” mērķis ir noskaidrot, vai Pavlovsku dzimtas lasīšanas pieredze bērnībā ir iespaidojusi dzimtas pārstāvju lasīšanas paradumus turpmākajā dzīvē un saglabāt atmiņu stāstījumus nākamajām paaudzēm. Agrāk ģimenes vairāk pievērsās lasīšanu paradumu veidošanai, lai nākamā paaudze varētu izmantot šīs zināšanas. Lai būtu zināšanas par pagātni, ir jāvāc un jāpieraksta mutvārdu vēstures liecības. Pētījuma teorētisko bāzi veido kvalitatīvā pētījuma dizains – pamatotā teorija. Izmantotas tādas pētniecības metodes kā daļēji strukturētās intervijas ar Pavlovsku dzimtas locekļiem un nepārtraukti salīdzinošā analīze. Pētījuma rezultātā tiek iegūta informācija, kā veidojušies lasīšanas paradumi Pavlovsku dzimtā. The aim of the bachelor thesis “Pavlovski family memories about childhood reading” is to find out whether the Pavlovski family reading experiences in childhood have influenced their reading habits in later life and to preserve their memory narratives for future generations. In the past, families focused more on building reading habits so that the next generation could benefit from this knowledge. To have knowledge of the past, oral histories need to be collected and recorded. The theoretical basis of the study is a qualitative research design - grounded theory. Research methods used include semi-structured interviews with members of the Pavlovski family and continuous comparative analysis. The research provides information on how reading habits have developed in the Pavlovski family.