Sociālo mediju platformu izmantošana Latvijas augstskolu bibliotēkās: Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēku salīdzinājums
Autor
Riekstiņa, Aleksa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Cīrule, Sandra
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma “Sociālo mediju platformu izmantošana Latvijas augstskolu bibliotēkās: Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēku salīdzinājums” mērķis ir noskaidrot, kādas ir sociālo mediju platformas, kuras lieto Latvijas augstskolu bibliotēkas un kāda ir to izmantošana minētajās bibliotēkās, kā šajā ziņā atšķiras Latvijas Universitāte un Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēkas. Bakalaura darbs veidots, balstoties uz, ELIS ekoloģisko modeli (ELIS ecological model), jeb informācijas meklēšanas ikdienas dzīvē teoriju (Everyday life information seeking model), mediju lietošanas un apmierinātības teoriju (Media Use and Gratification Theory) un analizējot iepriekš veiktos pētījumus, veicot intervijas ar RSU un LU bibliotēku darbiniekiem, analizējot augstskolu bibliotēku sociālo mediju profilus, kā arī anketējot šo augstskolu studentus un uzzinot viņu viedokli. Atslēgvārdi: augstskolu bibliotēkas, sociālie mediji, sociālie tīkli, sociālo mediju platformas, sociālo mediju platformu izmantošana The purpose of the study " Use of social media platforms in Latvian institutions of higher education libraries: comparison of libraries of the University of Latvia and Rīga Stradiņš University" is to find out what social media platforms are used by academic libraries and how they are used in the libraries of Latvian universities, how the University of Latvia and Riga Stradins University differ in this regard. The bachelor thesis is based on the ELIS Ecological model, the Media Use and Gratification Theory, and by analyzing previously conducted research, conducting interviews with RSU and LU library staff, analyzing social media profiles of university libraries, as well as conducting questionnaires of students of these universities and finding out their opinion. Keywords: university libraries, social media, social networks, social media platforms, use of social media platforms