Studentu miega traucējumi
Autor
Vorobjova, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Niklass, Mareks
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēmas nosaukums ir “Pilna laika klātienes studentu miega traucējumi”. Darba mērķis ir noskaidrot vai LU SZF PLK studentu vidū pastāv miega traucējumi un kā tiek ietekmēta studentu sociālā dzīve, kā arī vai un kā studenti adaptējas šāda veida trūkumam. Darbā tika izvirzītas četras hipotēzes: 1) LU SZF strādājošiem studentiem ir lielāka varbūtība justies miegainam un nogurušam dienas laikā, nekā nestrādājošiem; 2) Strādājoši studenti vidēji guļ mazāk nekā 7 stundas diennaktī; 3) Studenti, kuri norāda, ka guļ mazāk nekā vidēji 7 stundas diennaktī, norāda arī to, ka biežāk lieto kofeīna dzērienus; 4) Lielākā daļa studentu uzskata, ka neizjūt balansu starp darbu, studijām, sociālo dzīvi un miegu. Teorētiskajā ietvarā tika aplūkots K. Rojas adaptācijas-pielāgošanās teorija attiecībā pret studentu miega traucējumiem, Dorotejas Džonsones uzvedības sistēmas teorija, kā arī citi veiktie pētījumi par miega traucējumiem studentu vidū. Bakalaura darbā tika veikta analīze starp LU SZF pilna laika klātienes studentiem, kuri aizpildīja interneta aptauju. Atslēgas vārdi: LU SZF PLK studenti; miega traucējumi, studentu dzīvesveids, strādājošie studenti. The title of the bachelor thesis is “Students Sleep Disorders.” The aim of the work is to find out whether there is sleep disorder among LU SSF Full-Time students and how their social life is affected, whether and how students adapt to this kind of problem. Author puts forward four hypotheses: 1) Working students of the LU SSF are more likely to feel sleepy and tired during the day than non-working students; 2) Students, who also work, on average sleep less than 7 hours a day; 3) Students who indicate that they sleep less than an average of 7 hours per day also indicate that they consume caffeine drinks more often; 4) Most students believe that they do not feel the balance between work, studies, social life and sleep. In theoretical frame was used Callista Roy’s Adaptation theory in relation to students sleep disorders, the theory of Dorothy Johnson's behaviour system and also other studies on sleep disorders among students. The data in bachelor obtained in an internet survey amoung LU SSF full-time students. Key words: LU SSF full-time students; sleep disorder, student lifestyle, working students.