Noras Ikstenas “Ulubeles pasaku” apguves iespējas 10.klasē
Autor
Leite, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba Noras Ikstenas “Ulubeles pasaku” apguves iespējas 10. klasē mērķis ir izstrādāt literatūras stundu plānojumu, kas palīdzētu metodiskās ieceres īstenošanā, apgūstot Noras Ikstenas “Ulubeles pasakas”, lai sekmētu teksta izpratnes prasmes un vērtību atklāsmi darbos. Pētāmās problēmas aktualitāti nosaka tas, ka mūsdienās pamatā dominē materiālās prioritātes, atstājot novārtā personības garīgo izaugsmi. Skolēnus ir jāmudina saskatīt cilvēciskās vērtības, apzināties to nozīmīgumu visos laikos. Bakalaura darbā ir ievads, četras nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras un avotu saraksts, secinājumi un 20 pielikumi (attēli un tabulas). Izstrādātā metodiskā iecere un stundu plānojums pārbaudīts pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Bakalaura darbs iesakāms vidējās izglītības latviešu valodas un literatūras skolotājiem, kā arī tiem, kuriem interesē 21. gadsimta latviešu literatūra. Atslēgas vārdi: literatūras mācību priekšmets, literārā pasaka, autobiogrāfiskais žanrs, kultūras zīmes, vispārcilvēciskās vērtības. The aim of the bachelor's thesis Learning Nora Iksten's “Ulubele pasakas” in 10th grade is to develop a literature lesson plan that would help in the implementation of the methodological plan, learning Nora Iksten's "Ulubele pasaku" in order to promote text comprehension skills and the revelation of values in works. The topicality of the researched problem is determined by the fact that today material priorities dominate, neglecting the spiritual growth of the personality. Students should be encouraged to see values, to be aware of their importance at all times. The bachelor thesis has an introduction, four chapters with subsections, a list of used literature and sources, conclusions and 20 appendices (figures and tables). The developed methodical plan and lesson planning were tested during the pedagogical trial. The bachelor thesis is recommended for secondary school teachers of Latvian language and literature, as well as other interested parties. Key words: literature, literary tale, autobiographical genre, cultural symbols, values.