NEPAREIZO PRIEKŠSTATU PAR AUGU ELPOŠANU UN FOTOSINTĒZI IDENTIFICĒŠANA UN NOVĒRŠANA BIOLOĢIJAS APGUVĒ PAMATSKOLĀ
Autor
Daugava, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Nepareizo priekšstatu par augu elpošanu un fotosintēzi identificēšana un novēršana bioloģijas apguvē pamatskolā. Alise Daugava, darba vadītāja: Vad. pētn. Dr. paed. Rita Birziņa. Bakalaura darbs, 54 lpp, 39 literatūras avoti, 14 attēli, 5 tabulas, 13 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis bija izpētīt skolēnu nepareizo priekšstatu par augu elpošanu un fotosintēzi identificēšanas un novēršanas metodes bioloģijas mācību procesā pamatskolā. Mērķa sasniegšanai veikta literatūras analīze, jēdzienu “augu elpošana” un “fotosintēze” kontentanalīze, pedagoģiskais eksperiments. Pētījumā noskaidroti, kādi ir skolēnu nepareizie priekšstati par augu elpošanu un fotosintēzi un pedagoģiskajā eksperimentā aprobēta laboratorijas darba metode un jēdzienu kartes veidošanas metode, lai labotu nepareizos priekšstatus. Noskaidrots, ka gan ar laboratorijas darba metodi, gan ar jēdzienu kartes veidošanas metodi iespējams samazināt nepareizo priekšstatus. Izstrādāti metodiskie ieteikumi nepareizo priekšstatu identificēšanai un novēršanai. Identifying and eliminating misconceptions about plant respiration and photosynthesis in elementary school biology. Alise Daugava supervisor Leading Researcher, Dr. paed. Rita Birziņa. Bachelor's thesis, 54 pages, 39 sources of information, 14 pictures and 5 tables, 13 annexes. Language- Latvian. The purpose of the thesis is to explore the methods of identification and elimination misconceptions about photosynthesis and plant respiration in the biology teaching process in elementary school. It is essentials to analyse literature, content analysis of the concepts "photosynthesis" and "plant respiration", pedagogical experiment were carried out to reach the purpose. The study found out what are the students’ misconceptions about plant respiration and photosynthesis are and in the pedagogical experiment, the method of laboratory work and the concept map creation method were approved to correct the misconceptions. It has been established that it is possible to reduce misconceptions both with the method of laboratory work and with the method of creating a concept map. Methodological recommendations for identifying and eliminating misconceptions have been developed.