Atbalsts bērniem reemigrantiem adaptācijas periodā sākumskolā latviešu valodas stundās
Автор
Zālīte, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbu izstrādāja LU PPMF studente Beāte Zālīte, darba vadītāja ir Dr. paed. Dita Nīmante. Darbs sastāv no 51 lappuses, 4 tabulām, 14 attēliem un 53 literatūras avotiem. Bakalaura teorētiskā daļa un pētījums tika veikts par atbalstu bērniem reemigrantiem adaptācijas periodā sākumskolā latviešu valodas stundās. Darba mērķis bija izpētīt reemigrantu bērnu grūtības adaptācijas periodā sākumskolā latviešu valodas stundās un nepieciešamo atbalstu to pārvarēšanas pedagoģiskām iespējām, kā arī noskaidrot ar kādām grūtībām saskaras bērni no ģimenēm ar reemigrācijas pieredzi adaptācijas procesā sākumskolā latviešu valodas stundās un kāds atbalsts tiek nodrošināts bērniem no ģimenēm ar reemigrācijas pieredzi adaptācijas procesā sākumskolā latviešu valodas stundās, kādas ir pedagoģiskās iespējas. Teorētiskās daļas analīze bija par adaptācijas periodu sākumskolā, reemigrācijas raksturojumu un pedagoģiskajām iespējām, atbalstot bērnus ar reemigrācijas pieredzi. Pētījums parāda to, ka reemigrantu bērniem ir grūtības adaptēties sākumskolā un pētījuma rezultāti piedāvā pedagoģiskās iespējas un atbalstu, kā palīdzēt bērnu reemigrantu iekļaut sākumskolas latviešu valodas stundā. Atslēgas vārdi: reemigrantu bērni, adaptācija, valodas prasmes, pedagoģiskās iespējas The bachelor’s thesis about support for re-emigrant children during the adaptation period in Latvian language classes in primary school was developed by Beāte Zālīte, a student of PPMF LU, the supervisor is Dr. paed. Dita Nīmante. The thesis consists of 51 pages, 4 tables, 14 images and 53 literature sources in Latvian. The aim of the thesis was to find out the difficulties of re-emigrant children during the adaptation period in Latvian language classes in primary school and the necessary support for pedagogical possibilities to overcome them. The analysis of the theoretical part was about the adaptation period in primary school, the characteristics of re-emigration and the pedagogical possibilities of supporting children with re-emigration expirience. The research shows that the children or re-emigrants have difficulties adapting to primary school and the results of the study offer pedagogical opportunities and support to help re-emigrant children adapt in the Latvian language class. Key words: children with re-emigration expirience, adaptation, language skills, pedagogical possibilities